افتتاح دفتر معاضدت قضایی کانون وکلای مرکز در بهزیستی

امروز دوشنبه مورخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۰ دفتر معاضدت قضایی با حضور نواب رئیس کانون وکلای مرکز، رئیس اداره معاضدت، مدیر کل حقوقی سازمان بهزیستی، رئیس مرکز بهزیستی و تعدادی دیگر از مسئولان سازمان و وکلای معاضدتی، در مرکز توانبخشی اسما واقع در یوسف آباد تهران برای اولین بار افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری مرکز، دکتر عبدالله سمامی نایب رئیس کانون وکلای مرکز ضمن تشکر از مدیران بهزیستی به جهت نحوه برخورد خوب آن‌ها، بیان داشتند که انتظار انعکاس صحیح خدمات ارائه شده توسط وکلا به مردم را دارند تا اقشار جامعه به ویژگی مددجویان و اشخاص نیازمند با چهره واقعی نهاد وکالت آشنا شوند و از خدماتی که توسط وکلا صورت می‌گیرد، مطلع شوند واینکه در راستای تفاهم‌نامه‌های موجود و خارج از موارد قانونی، وکلا داوطلب ارائه خدمات رایگان هستند، حاکی از آن است که اخلاق در نظر وکلا در رأس امور قرار دارد.

دکتر کارن روحانی نایب رئیس دیگر کانون وکلای دادگستری مرکز نیز تأکید کرد: بی‌شک بهترین عرصه‌ای که می‌توان در خصوص اهداف معاضدتی در آن حضور پیدا کرد، سازمان بهزیستی بوده و اظهار امیدواری کرد که با وجود تلاش‌های اداره معاضدت فرهنگ فعالیت‌های خیرخواهانه بیش از پیش بین همکاران رواج پیدا کند و افتتاح دفاتری چون دفتر حاضر نقطه عطفی جهت حضور حداکثری همکاران باشد. 
همچنین وی به منظور دعوت از وکلا برای همکاری با بهزیستی، پیشنهاد انتشار فراخوانی را مطرح نمود. 
علاوه بر آن وی از برگزاری جلسه آموزشی در ماه‌های آتی خبر داد و اعلام نمود محتوای این دوره آموزشی جهت بهره‌برداری در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

حسین طالع، رییس اداره معاضدت نیز اظهار داشت: علاوه بر تفاهم‌نامه‌های منعقده با نهادهایی چون کمیته امداد و سازمان بهزیستی، غالب مراجعه‌کنندگان به اداره معاضدت را مددجویان این نهادها تشکیل می‌دادند و قبل از افتتاح چنین دفتری امکان پالایش پرونده‌های مربوطه وجود نداشته که در پی افتتاح دفتر مذکور با پالایش و دسته‌بندی پرونده‌ها امکان خدمات رسانی بهتر میسر شده و اسباب سهولت اداره معاضدت را در پیگیری امور فراهم کرده است و این اقدام در راستای افتتاح کلینیک معاضدتی حقوق شهروندی است و استمرار ان را مرهون همکاران خوبمان هستیم که ایثارگرانه در این راستا تلاش می کنند.
در این جلسه دکترصلاح الدین فاطمی‌نژاد، مدیر کل حقوقی سازمان بهزیستی با اذعان بر این که کانون وکلا به عنوان مدنی‌ترین نهاد مدنی طی سالیان با علاقه‌مندی با بهزیستی همکاری داشتند و در طول دوره همکاری با کانون وکلا، بازخوردهای مثبتی داشته‌ایم گفت : در شرایطی که هجمه‌های زیادی به این نهاد وارد می‌شود که آن را کسب و کار تلقی می‌کنند، این حجم از ارائه خدمات رایگان و داوطلبانه به واقع شایسته قدردانی است.

دکتر کرمی رییس مرکز بهزیستی، بیان داشت: دو محور در دستور کار همکاری با نهاد وکالت مطمح نظر است؛ اول اینکه سازمان بهزیستی وظیفه خود می‌داند تا نسبت به اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی وجود چنین خدماتی در کل استان تهران اقدام نماید. 
نکته دوم آن که انتظاری که از مجموعه وکلا داریم، استمرار و جدیت نهاد وکالت در همکاری با سازمان بهزیستی است به گونه‌ای که بتوان کل استان تهران را تحت پوشش قرار داد و گام بعدی گسترده شدن این همکاری در کل سطح کشور است.


در ادامه، علیپور معاون مدیرکل استان نیز خاطر نشان کرد: بسیاری از وکلا خواهان انجام اقدامات خیرخواهانه هستند و از آنجایی که نگران تبعات منفی احتمالی می‌باشند، بهزیستی می‌تواند پل ارتباطی موثری بین مددجویان و نیازمندان واقعی و مجموعه وکلا بوده تا خدمات به بهترین شکل و در بستری مطمئن به اقشار مورد هدف ارائه شد.

در این جلسه چند تن از وکلای اداره معاضدت و مشاوران نیز حضور داشتند.

کد خبر 38385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =