۴۱ هزار پرونده مددجویان تهران به مراکز مثبت زندگی واگذار شد

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: ۴۱ هزار پرونده مستمری بگیر، پشت نوبت مستمری و مقیم مراکز نگهداری جهت تکمیل و الکترونیکی کردن پرونده مددجویان به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، سید سعید آرام روز دوشنبه در نشست مسوولان مراکز مثبت زندگی با اشاره به اینکه ۹۲ مرکز مثبت زندگی در شهر تهران در ۲۲ منطقه فعال است، گفت: بیش از ۱۳ هزار پرونده توزیع نشده است که تا پایان تیرماه سال جاری به همت و یاری مراکز مثبت زندگی تعیین و فعال می شوند.

وی افزود: در آینده نزدیک سازمان بهزیستی  پرونده های غیر مستمری بگیر، پرونده های فرزندان امداد بگیر و سی بی آر را نیز به مراکز مثبت زندگی  واگذار می کند و حق الزحمه این قراردادها جداگانه پرداخت خواهد شد.

آرام، مراکز مثبت زندگی را به عنوان شریک و یک بهزیستی کوچک دانست و گفت: رویکرد اصلی ما در مراکز مثبت زندگی محله محوری است که مددجویان سازمان بهزیستی به راحت ترین شکل ممکن  خدمات را دریافت کنند.

وی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی با ظرفیت ۴۵۰ پرونده که به ازای هر ۱۵۰ پرونده یک مددکار و ۲۲ خدمت تعریف شده تشکیل شده است که برای این ۴۵۰ پرونده می بایست خدمات ارائه دهند.

وی افزود: طبق قرار داد، مددکاران مراکز مثبت زندگی هر شش ماه یک بار می بایست  از منزل مددجو بازدید و از نزدیک با مشکلات مددجویان آشنا شوند.

مدیر بهزیستی شهر تهران عنوان داشت: بازدید از منازل مددجویان پایه اصلی و شروع کار مراکز مثبت زندگی است که بایستی بازدید و بررسی دقیق انجام شود و سازمان بهزیستی به ازای هر بازدید در کلان شهر تهران مبلغ ۷۸ هزار و ۱۲۵ تومان به مراکز مثبت زندگی پرداخت می کند.

آرام گفت: پرداخت های مالی  و حق الزحمه  بر اساس عملکرد مراکز مثبت زندگی است  و به ازای هر مصاحبه تخصصی و تشکیل پرونده ۵۰ هزار تومان، امور مددکاری ۱۲۵۰۰ تومان و آموزش و آگاه سازی ناشی از کرونا هشت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.

وی افزود : این مراکز بستگی به عملکرد ماهی ۲۱ تا ۲۲ میلیون تومان دریافت می کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : در شهر تهران کار خیلی سخت تر از استانهای دیگر است به دلیل اینکه پایتخت، شهری مهاجر پذیر است و مددجویان برخلاف دیگر استانها محل زندگی ثابتی ندارند و مهاجرت منطقه ای مددجویان باعث آسیب و مشکلات است.

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: تا پایان تیر ماه  پس از آموزش آیین نامه ها و دستور العمل های معاونت های تخصصی به مراکز مثبت زندگی  امور اجرایی مددجویان نیز به این مراکز  واگذار خواهد شد.

گفتنی است در این نشست روسای مراکز مثبت زندگی پیشنهادات و مشکلات خود را بیان کرده و از طرف مدیریت و کارشناسان ارائه طرق گردید و همچنین به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا، جلسات روسای این مراکز به سه گروه تقسیم شده است که جلسه گروه اول برگزار و گروههای بعد نیز در هفته جاری برگزار خواهد شد.   

کد خبر 38373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد