مدیران باید کار میدانی و پویا را به نشستن پشت میز ترجیح دهند

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی توسعه‌ی منابع انسانی در سازمان را یکی از مسائل نوپدید حوزه مدیریت عنوان کرد و گفت: این امر با موانع قانونی و ضوابط مصوب دستگاه‌های بالادستی مواجه است که باید توسط نهادهای مسؤول تنقیح و راه‌گشایی شود.

دکتر مسعود فیروزی این مطلب را در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره نیروی این نهاد عنوان کرد و افزود: این موانع در سازمان‌های غیر دولتی کمتر بوده و دست مدیر ارشد سازمان برای توسعه منابع انسانی بازتر است زیرا چالش‌های فرادستی ندارند و مدیر سازمان به صورت مستقیم اراده‌ی تخصصی خود را در سازمان اجرایی می‌کند.

وی در مقام تمثیل گفت: برای مثال در بحث سالمندی پویا، داشتن شغل تا آخرین روز حیات، یکی از حقوق سالمندان شناخته شده اما در قانون، بکارگیری بازنشستگان، منع دارد و این امر باعث می‌شود نتوانیم از تجربیات پختگان و فرهیختگان مجرب سازمان، در کارها بهره‌مند شویم.

وی کار اداره‌ی نیروی انسانی در سازمان‌های دولتی را سخت و پیچیده توصیف کرد و گفت: اگر تغییرات مثبت زیادی در احکام کارگزینی دیده شود هیچ‌کس پیگیر طی مراحل و ضوابط پیچیده ای که منجر به این تغییرات مثبت شده نیست اما اگر یک آیتم منفی در حکم دیده شود همه‌ی مستخدمین، فریاد اعتراضی سر می‌دهند.

وی کار مدیریتی را یک کار پویا، متحرک، میدانی و تجربیاتی دانست و گفت: مدیران پشت‌میز نشین، کار زیادی در مدیریت نمی‌توانند انجام دهند و به همین جهت من به همه‌ی مدیران سازمان توصیه می‌کنم از پشت میزشان برخیزند و تحرک میدانی را بر کار پشت میزی، ارحج بدانند.

این متخصص مدیریت استراتژیک با اشاره به نهج‌البلاغه، این اثر امام علی(ع) را معجزه مدیریت توصیف کرد و گفت: بر اساس فرمایش امام علی(ع) در مدیریت سازمان، برنامه‌ریزی از ابزار و سخت‌افزار مهم‌تر است زیرا بدون برنامه‌ریزی درست، ابزارها در مسیر درستی بهره‌برداری نمی‌شوند و نتیجه‌بخش نیستند.

وی ضمن قدردانی از مدیریت سابق نیروی انسانی بهزیستی استان وی را پرکار، بردبار، دلسوز و مسؤولیت‌پذیر توصیف کرد و از رئیس جدید این بخش به عنوان فردی کارآزموده، فرهیخته، مجرب و تازه نفس نام برد که تخصص و مدیریت لازم برای این بخش را دارد.

در این جلسه از زحمات احمد نژاداسماعیل قدردانی شد و مریم سادات موسوی به عنوان رئیس جدید اداره نیروی انسانی بهزیستی خراسان رضوی معرفی گردید.

کد خبر 38359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد