شهرقدس| بچه ها باید یاد بگیرند به اورژانس اجتماعی زنگ بزنند

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی قدس اظهار داشت: کودکان باید آموزش های لازم در خصوص کودک آزاری و تماس با خط ۱۲۳ داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از روزنامه اقتصاد آینده، مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی قدس گفت: بچه ها باید یاد بگیرند به اورژانس اجتماعی زنگ بزنند.


زینب نژاد مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: می‌توان به کودکان آموزش داد در صورتیکه مورد آزار قرار گرفتند یا شاهد آزار کودکان دیگری بودند با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس بگیرند.

نژاد مقدم اظهار داشت: به بچه ها همانند بزرگ تر ها نمی توان گفت که خطر وجود دارد و یا مثلا اگر شما را آزار دادند به خط ۱۲۳ تماس بگیرید چون حتی نمی دانند آزار دادن یعنی چه و مثلا ممکن است که فکر کنند اگر با پسرخاله خود دعوا کردند باید با خط ۱۲۳ تماس بگیرد و زیاد متوجه آزار جنسی و جسمی نیستند.

وی ادامه داد: باید شرایط بچه ها را در نظر گرفت و اینکه نوع ادراک بچه ها متفاوت است به همین دلیل اول از همه والدین باید به کودکان خود یاد دهند که حرف بزنند و اتفاقات رخ داده و هر موضوعی که برای آنها پیش می آید را به پدر و مادر خود بگویند مثلا به بچه بگویند اگر مشکلی پیش آمد و با کسی تو را ناراحت کرد حتما به والدین اطلاع بدهند.

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان قدس در پایان افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی در قالب گشت های سیار و از طریق تشکیل گروه های بازی نسبت به آموزش عملی و آشنایی با خدمات اورژانس اجتماعی اهتمام می ورزند.

کد خبر 38342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد