شهرتهران| فعالیت ۹۲ مرکز مثبت زندگی در مناطق ۲۲ گانه

نشست هم اندیشی مدیر بهزیستی شهر تهران با مدیران مراکز مثبت زندگی به منظور رفع مشکلات در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مدیر بهزیستی شهر تهران در ابتدای نشست ضمن تبریک به ملت ولایتمدار ایران که با حضور خود در صحنه انتخابات  با تمام وجود پای نظام هستند گفت: عرض تبریک دارم به رئیس جمهور جدید و ان شاءالله تمام مشکلات را با تدابیر خوب خود از بین ببرد.

سید سعید آرام مراکز مثبت زندگی را به عنوان شریک و یک بهزیستی کوچک دانست و اظهار داشت: رویکرد اصلی ما در مراکز مثبت زندگی محله محوری می باشد که مددجویان ما به راحت ترین شکل ممکن  خدمات را دریافت کنند.

وی افزود : مراکز مثبت زندگی با ظرفیت چهارصد و ۵۰ پرونده که به ازای هر یکصد و ۵۰ پرونده یک مددکار و ۲۲ خدمت تعریف شده تشکیل که به صاحبان این پرونده‌ها خدمات ارائه دهند.

آرام خاطرنشان کرد: طبق قرارداد، مددکاران مراکز مثبت زندگی هر شش ماه یک بار می باید از منزل مددجو بازدید و از نزدیک با مشکلات مددجویان آشنا شوند.

مدیر بهزیستی شهر تهران در ادامه عنوان داشت: بازدید از منازل مددجویان پایه اصلی و شروع کار مراکز مثبت زندگی می باشد که باید دقیق انجام شود و سازمان بهزیستی به ازای هر بازدید در کلان شهر تهران مبلغ هفتاد و هشت هزارو ۱۲۵ تومان به مراکز مثبت زندگی پرداخت می کند.

آرام گفت : پرداخت های مالی  و حق الزحمه  بر اساس عملکرد مراکز مثبت زندگی می باشد  و به ازای هر مصاحبه تخصصی و تشکیل پرونده پانصد هزار ریال، امور مددکاری یکصد و ۲۵ هزار ریال و آموزش و آگاه سازی ناشی از کرونا هشت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پرداخت می شود.

وی افزود: این مراکز بستگی به عملکرد ماهی دویست و ده   تا دویست و بیست میلیون ریال  دریافت می کنند.

آرام تصریح کرد: در شهر تهران  به دلیل اینکه شهری مهاجر پذیر است و مددجویان برخلاف دیگر استانها محل زندگی ثابتی ندارند و مهاجرت منطقه ای مددجویان باعث آسیب و مشکلات می باشد، کار خیلی سخت تر است.

وی در ادامه عنوان داشت: ۹۲ مرکز مثبت زندگی در ۲۲ منطقه شهر فعالند که تا کنون ۴۱ هزار پرونده  مستمری بگیر، پشت نوبت مستمری و مقیم مراکز نگهداری برای تکمیل و الکترونیکی کردن پرونده مددجویان به مراکز مثبت زندگی واگذار شده است و بیش از ۱۳ هزار پرونده توزیع نشده است که ان‌شاءالله تا پایان تیرماه به همت و یاری مراکز مثبت زندگی تعیین و فعال می شوند.

مدیر بهزیستی شهر تهران خطاب به روسای مراکز گفت: در آینده نزدیک سازمان بهزیستی پرونده های غیر مستمری بگیر، پرونده های فرزندان امداد بگیر و C.B.R نیز به مراکز مثبت زندگی  واگذار می شود و حق الزحمه این قراردادها جداگانه پرداخت خواهد شد.

این مسول افزود: هم اکنون به غیر از وظایف ۲۲ گانه در راستای اهداف سازمان بهزیستی خدمات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را نیز انجام دهند و این مهم را فقط با بکارگیری افراد متخصص و گرفتن مجوز می توانند انجام دهند و در صورت ندادشتن نیروی متخصص می توانند افراد را به حوزه پیشگیری بهزیستی جهت آموزش معرفی کنند.

مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: تا پایان تیر ماه  پس از آموزش آیین نامه ها و دستور العمل های معاونت های تخصصی به مراکز مثبت زندگی  امور اجرایی مددجویان نیز به این مراکز  واگذار خواهد شد.

گفتنی است؛ در این نشست روسای مراکز مثبت زندگی پیشنهادها و مشکلات خود را بیان نموده و از طرف مدیریت و کارشناسان ارائه طرق گردید و همچنین به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی  کرونا مراکز فوق  به سه گروه تقسیم شده اند که جلسه گروه اول برگزار و گروه‌های بعد نیز در هفته جاری برگزار می شوند.   

کد خبر 38340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد