افزایش سازش قطعی در بین متقاضیان طلاق

سرپرست معاونت پیشگیری بهزیستی استان زنجان از افزایش سازش بین زوجین متقاضی طلاق خبر داد و گفت : درسال گذشته با کمک روانشناسان و ارائه جلسات زوج درمانی و روانشناختی بهزیستی ۳۷۶ زوج به زندگی مشترک مجدد برگشتند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سکینه بیگلری در نهمین کارگروه تخصصی طرح کنترل و کاهش طلاق استان زنجان با اعلام این خبر گفت : در سال گذشته نزدیک به ۴ هزار زوج متقاضی طلاق در مراکز کاهش طلاق پذیرش شدند که از این تعداد بیش از ۳ هزار زوج پس از مداخلات  رو ان شناختی مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تعیین تکلیف شده و ۳۷۶ زوج به سازش قطعی رسیدند.

وی با اشاره به برگزاری ۱۱ هزار و ۴۲۳ جلسه مشاوره برای زوجین متقاضی طلاق عنوان کرد : در سال گذشته برای بیش از ۶۰۰ متقاضی طلاق یک هزار و ۲۰۰ یاری برگ جهت دریافت  خدمات مشاوره و روان شناختی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی غیر دولتی تحت نظارت بهزیستی استان و همکار با طرح کنترل و کاهش طلاق ارائه گردید.

بیگلری ادامه داد: سامانه تصمیم بهزیستی در چهار شهرستان زنجان، خدابنده، ابهر و خرم دره راه اندازی گردیده است و خوشبختانه در سال گذشته  بیش از ۱۳درصد از مراجعین به سامانه تصمیم به سازش رسیده اند و به زندگی مشترک  برگشته اند.

سرپرست معاونت پیشگیری با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۱۵ زوج در سامانه تصمیم ثبت نام میکنند اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ زوج متقاضی طلاق در سامانه تصمیم به آدرس  http://zaman.behzisti.net ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه کل فرآیند نوبت گیری، ارجاع و پاسخ دهی مراکز مشاوره اینترنتی خواهد بود، افزود : متقاضیان پس از ثبت نام با تعیین وقت قبلی که توسط سامانه به آن‌ها نوبت داده می‌شود، در تاریخ مقرر به مرکزجامع مراقبت از خانواده مراجعه کنند.

بیگلری ادامه داد : زوجین متقاضی طلاق بعد از حضور در جلسه غربالگری (ارزیابی چند بعدی تشخیصی روانی اجتماعی) شرکت کرده و اگر توافقی صورت نگرفت، به یکی از مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان  ارجاع داده می‌شوند. پس از برگزاری ۴ جلسه  مشاوره روان شناختی و مددکاری، پس از طی مدت ۴۵ روز، نتیجه مشاوره به بهزیستی ارائه می‌شود ودر صورت عدم سازش، پرونده به دفتر خدمات الکترونیک قضائی ارسال می گردد.

کد خبر 38336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد