فرهنگ سازی مهمترین مسئله در  جهت جلو گیری از فرزند خواندگی غیر قانونی

جلسه همکاری در جهت جلوگیری از فرزند خواندگی غیر قانونی با حضورمدیر کل بهزیستی استان، مسئول حراست بهزیستی استان، سرهنگ خزایی رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی، حسن زاده مدیر ثبت احوال استان، بختیاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، خانم پرتوی مقدم نماینده دادگستری، جعفری انتظام رئیس بهزیستی شهرستان همدان، خانم صفاریان مسئول مرکز شیر خوارگاه عترت و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان بختیاری معاون امور اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام گرفته در حوزه فرزند خواندگی رادر اداره کل بهزیستی استان تشریح کرد

حسن زاده مدیر ثبت احوال در این جلسه افزود: خانواده هایی که بدنبال فرزند خواندگی هستند کار خودشان راانجام می دهند ما باید دنبال راه  حلی باشیم که فرزند خواندگی و گرفتن فرزند از بهزیستی تسهیل شود تا خانواده بدنبال کار غیر قانونی نباشند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید در مورد فرزند خواندگی اطلاع رسانی بصورت شفاف و درست انجام شود تا خانواده ها از راه قانونی وارد کار شد و فرزند خواندگی صورت گیرد اما با سخت گیری های زیاد دستگاههای مربوطه باعث شده خانواده ها وارد کار غیر قانونی شوند.

فاطمه پرتوی مقدم  نماینده داد گستری در این جلسه گفت: به زودی دادگاه ویژه اطفال در استان راه اندازی و شعبه خاصی ایجاد می شود در جهت کمک به بهتر شدن پرونده فرزندان ثبت احوال جهت صدور شناسنامه برای زوجین.

وی در ادامه افزود:فرزندانی که در دست خانواده ها بصورت غیر قانونی تحت نظر و نگهداری می شوند چه سازمان گزارش مثبت دهد و چه گزارش منفی دادگاه با توجه به روند پرونده قاضی رای به جرم سازی نمی دهد در بحث دیگر حکم اجرای احکام است که قطعی میباشد و مجبور به صدور شناسنامه هستیم طبق حکمی که ارائه شده است و یکی از راههای قانونی گرفتن فرزند حضانت میباشد

سرهنگ خزایی در این جلسه گفت: ما در نیروی انتظامی تلاش میکنیم از موضوع فرزند خواندگی غیر قانونی جلو گیری شود تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

وی در ادامه افزود ما مجری دستور قضایی هستیم هر چه در حکم باشد ما همان را انجام می دهیم اگر نماینده حقوقی  سازمان بهزیستی با هماهنگی قاضی دستور حکم را بگیرد ما در نیروی انتظامی همان مورد را بررسی و گزارش می کنیم  .

سرهنگ خزایی خاطر نشان کرد  بحث فرهنگ سازی مهمترین مسئله در  جهت جلو گیری از فرزند خواندگی غیر قانونی  میباشد که امیدواریم با هماهنگی دستگاههای مربوطه در جهت ترویج فرهنگ جهت رفع مشکلات کارهای غیر قانونی در استان صورت  گیرد.

 خانم بختیاری در پایان جلسه ضمن تشکر از همکاران دستگاههای حاضر در جلسه گفت :  با توجه به جلسه برگزار شده پیشنهاد می گردد اطلاع رسانی بصورت شفاف  باشد  مادران از زمان بارداری تا گرفتن شناسنامه مورد رصد قرار گیرند  ایجاد دادگاه ویژه جهت. رسیدگی فوری صورت گیرد تا شاهد کاهش اسیب های اجتماعی در حوزه فرزند خواندگی باشیم.

فرهنگ سازی مهمترین مسئله در  جهت جلو گیری از فرزند خواندگی غیر قانونی

فرهنگ سازی مهمترین مسئله در  جهت جلو گیری از فرزند خواندگی غیر قانونی

فرهنگ سازی مهمترین مسئله در  جهت جلو گیری از فرزند خواندگی غیر قانونی

فرهنگ سازی مهمترین مسئله در  جهت جلو گیری از فرزند خواندگی غیر قانونی

کد خبر 38325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد