خواف | پایمال شدن حقوق مددجویان به هیچ عنوان قابل گذشت نیست

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از تعدادی مراکز بهزیستی در خواف بازدید و با مددجویان و مسؤولان این مراکز گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خواف، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در بازدید از مرکز نگهداری معلولین ذهنی بالای ۱۵ سال شهید ارشاد خواف از نزدیک با پرسنل و مددجویان این مرکز گفتگو کرد.

حمیدرضا علیزاده در جمع پرسنل این مرکز گفت: خدمت به معلولین یکی از بزرگترین نعماتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده است و هر اقدامی که منجر به این شود که ذره ای از حقوق این عزیزان پایمال شود به هیچ عنوان قابل گذشت نیست.

وی افزود: سازمان بهزیستی در جهت حفظ این حقوق تمام تلاش خود را کرده است و بخش نامه ها و دستور العمل هایی که به مراکز ارسال می شود در همین راستا است.

علیزاده از اعضای هیات مدیره این مرکز خواست با توجه به ظرفیت بالای شهرستان درزمینه جمع آوری مشارکت های مردمی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات آموزشی در این مرکز ضعیف تر از حد انتظار بوده است و باید برنامه های مرکز در زمینه آموزش معلولین و فعال سازی کارگاه مرکز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

مرکز نگهداری معلولین ذهنی شهید ارشاد خواف دارای ۵۳ معلول ذهنی می باشد که به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

این گزارش می‌افزاید: همچنین معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در بازدید از قسمت‌های مختلف مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال طلوع از نزدیک با فعالیت های آنها آشنا شد.

بنا بر این گزارش در این بازدید تعدادی از کودکان این مرکز به اجرای برنامه های هنری پرداختند.

مرکز نگهداری معلولین ذهنی زیر ۱۵ سال طلوع از سال ۱۳۹۴ با ظرفیت اسمی ۳۰ نفر در شهرستان خواف شروع به فعالیت کرده است.

روابط عمومی بهزیستی خواف اضافه کرده است: کشف و رشد توانمندی های مددجویان کم توان ذهنی، فعال کردن خانواده های این افراد در امر آموزش و توانبخشی فرزندان به روش های گوناگون از جمله همکاری در آموزش، تعیین اهداف،تصمیم گیری های مختلف و .. از اهداف تشکیل این مراکز می باشد.

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در ادامه بازدید های خود از شهرستان خواف به صورت سرزده به منزل دو مددجوی ضایعه نخاعی رفت و از مناسب سازی های ورودی و سرویس بهداشتی انجام شده در منزل آنها بازدید کرد.

در این دیدارها مددجویان درخواست هایی را داشتند که معاون توانبخشی در جهت رفع آنها دستوراتی را صادر کرد .

وی همچنین با حضور در روستای بهدادین از مشاغلی که توسط  صندوق های خرد مالی ایجاد شده است بازدید کرد.

این طرح های اشتغال شامل قالی بافی و خیاطی  و دامداری می باشد که منجر به اشتغال ۱۵ نفر شده است و در مجموع جهت راه اندازی این مشاغل مبلغ ۶۵ میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 38287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد