در رسانه | شناسایی ۲۴۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان همدان

همدان- معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان حدوداً ۲۴۰ نفر دارای اختلال طیف اویسم شناسایی شده اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۲۰ نفر در دو مرکز روزانه شهرستان های همدان و نهاوند از خدمات توانبخشی بهره مند هستند.

قلم | qalamna.ir

سیاوش رهبر در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری قلم با بیان اینکه غربالگری ها در دورانی که شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم، با مشکلاتی روبرو شده است، به وضعیت اختلا طیف اوتیسم در همدان اشاره کرد و افزود: نه تنها در کشور ایران بلکه در جهان نیز از افرادی که دارای اختلال اوتیسم هستند، آمار دقیقی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان حدوداً ۲۴۰ نفر دارای اختلال طیف اوتیسم شناسایی شده اند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۲۰ نفر در دو مرکز روزانه شهرستان های همدان و نهاوند از خدمات توانبخشی بهره مند هستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در تشریح اقدامات توانبخشی ارائه شده به افراد دارای اختلال طیف اوتیسم تشریح کرد: این خدمات شامل کاردرمانی، گفتار درمانی، رفتادرمانی و غیره است، از سویی خدمات حمایتی مانند مستمری و خدمات توانبخشی چون ارائه تجهیزات توانبخشی نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا، این خدمات قطع نشده است، اظهار کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا با توجه به رنگبندی ها (قرمز، نارنجی و زرد بودن) استان، دستورالعمل های متفاوت در مراکز اجرایی شده است و آموزش های مجازی نیز همچنان برقرار بود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان همدان در بخش پایانی این گفتگو  ادامه داد: کرونا، اگرچه فرآیند توانبخشی را دچار مشکل کرد، اما اتفاق خوبی که در این بین افتاد، این بود که خانواده ها درگیر فضای مجازی شدند و در این بین، شاهد مشارکت بیشتر والدینِ افراد دارای اختلال طیف اوتیسم بودیم که در این راستا، هم استقبال خوب آن ها را شاهد بودیم و هم خانواده ها رضایت بیشتری داشتند.

کد خبر 38252

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد