شهرستان همدان| تحصیل، حرفه آموزی و اشتغال اولویت زندگی فرزندان است

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور و تیم همراه از مراکز شبه خانواده اداره بهزیستی شهرستان همدان بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان سعید بابایی مدیر کل دفتر امور کودکان به همراه دکتر خاکی معاون این دفتر،دکتر دیناری مدیرکل بهزیستی استان، بختیاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و جعفری انتظام رئیس اداره بهزیستی شهرستان از مراکز شبه خانواده همدان بازدید کردند.

در این بازدید، مژگان صفاریان مسئول شیرخوارگاه عترت روال واگذاری فرزندان و نکات تخصصی مدنظر را تشریح کرد.

  بابایی نیز با اشاره به تعطیل ناپذیر بودن شبه خانواده در دوران کرونا گفت: عدالت در رعایت نوبت واگذاری فرزند ضروری است.

 مدیرکل دفتر شبه خانواده سازمان بهزیستی کشورگفت:. مهارت آموزی راهی برای توسعه اشتغال پایدار است حرفه اموزی و اشتغال و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان باید در اولویت دیده شود وایام تابستان که زمان فراغت از تحصیل دانش آموزان است بهترین فرصت برای ارائه این آموزشها است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور  با حضور در خانه های تبسم شکوفه یاس، تربیت پاک نیلگون، نغمه سرای امید و تعدادی از خانه های پسرانه و دخترانه زیر مجموعه موسسه های ترنم محبت، گلهای نسیم، کیمیای مهر زیبا و رهروان راه علی ضمن اخذ گزارش تخصصی در محیطی صمیمانه با فرزندان؛ جویای تحصیل، حرفه آموزی، اوقات فراغت و بازی از زبان خودشان شد و موارد را بررسی کردند.

حضور در مجامع شهری همانند همیاران شهردار همدان در شهر دوستدار کودک، تیم های ورزشی، نحوه ی پخت و سرو وعده های غذایی، چیدن و جمع کردن سفره، نحوه خرید ارزاق و نان مورد نیاز خانه و میزان مسئولیت و تقسیم کار بین هر یک از ایشان را از تک تک فرزندان در همه ی خانه ها پرسیدند.

گفتنی است مشاغلی همچون پزشک، پلیس، دامپزشک، استاد دانشگاه  و ... از شغل های انتخابی بود که بچه ها برای آینده خودشان عنوان می کردند.

 دکتر بابائی بعد از رویت کارنامه تحصیلی و آثار هنری فرزندان، از برنامه های ورزشی_هنری مورد علاقه ایشان نیز سوال کردند.

در پایان مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان از مرکز مثبت زندگی حامی کد ۹۸۶ که ۷۰ پرونده امداد بگیر را تحویل گرفته است بازدید کرد .دکتر خاکی معاون ایشان نیز پرونده های فرزندان را از لحاظ آمار، نکات مددکاری و اصول حمایتی رفاهی مرور و بازبینی کردند.

مدیر کل و معاون دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از خانواده محور بودن خانه های فرزندان اداره بهزیستی شهرستان همدان و زحمات حوزه شبه خانواده این استان تقدیر کردند.

شهرستان همدان| تحصیل، حرفه آموزی و اشتغال اولویت زندگی فرزندان است

شهرستان همدان| تحصیل، حرفه آموزی و اشتغال اولویت زندگی فرزندان است

شهرستان همدان| تحصیل، حرفه آموزی و اشتغال اولویت زندگی فرزندان است

کد خبر 38236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد