جلسه شورای اداری بهزیستی استان البرز برگزار شد

جلسه شورای اداری بهزیستی استان به ریاست دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان ،علی نصیری ذیحساب بهزیستی استان، معاونین ستادی ، رؤسای دفاتر ستادی و رؤسای بهزیستی شهرستانهای تابعه در دفتر مدیرکل بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: روز جمعه انتخابات را در پیش داریم و انتخابات حق و تکلیف همه ی انسانهاست و بیانگر رشد و بالندگی یک ملت است و هرچه میزان مشارکت افزایش پیدا بکند بیانگر توجّه به خودمان و نسل آینده و سرنوشت کشور در مناسبات بین المللی و جایگاه کشور بین تمامی کشورهای دنیا است.

 وی افزود : وظیفه و تکلیف داریم که آنچه را دوست داریم در آینده اتفاق بیوفتد با شرکت در انتخابات رقم بزنیم.

وی گفت : در این راستا ما هم تمامی امکاناتمان را بسیج کردیم و در اختیار دستگاه متولّی انتخابات و استانداری قرار دادیم که به امید خدا یک انتخابات خوب و پرشور داشته باشیم و امیدوارم که ملّت بزرگوار ایران به آن چیزی که استحقاقش را دارند برسند و دولت آینده هم یک دولت توانمند، مقتدر و در خدمت مردم و مصالح و منافع ملّی باشد.


وی در خصوص کسب رتبه های برتر بهزیستی البرز در شاخص های ارزیابی عملکرد گفت: کسب رتبه های برتر و در خور شأن بهزیستی البرز و پیشگام بودن در بسیاری از موضوعات که استان البرز بصورت پایلوت انتخاب میشود همه ی اینها مرهون همکاری صادقانه و خالصانه کلیه همکاران عزیز است و ما نیز قدردان زحماتشان هستیم.


دکتر حیدری اذعان داشت : بحث تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران بر اساس ماده ۲۱ را داشتیم  که اسامی افراد واجد شرایط از شهرستان ها و حوزه های مختلف ارسال شده اما اخیراً مواردی مشاهده شده که برخی از افراد مطلع نبوده اند و مدارک را ارسال نکرده اند از روسای شهرستانها میخواهم هر چه سریعتر این مسئله را به اطلاع کلیه پرسنل برسانند تا بتوانند از این شرایط استفاده کنند و تبدیل وضعیت برای تمامی همکاران واجد شرایط فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : با توجه به ماهیت برخی مکاتبات از جمله مکاتبات دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سامانه سامد، ریاست جمهوری و یا قوه قضائیه استحضار داشته باشید که تمامی این مکاتبات دستورالعمل و بازه زمانی مشخصی دارد پس لازم است کلیه شهرستانها در کیفیت و کمیّت پاسخگویی دقت لازم را داشته باشند.

دکتر حیدری بیان داشت : یکی از موارد با اهمیت بحث ارزیابی و پایش پرونده های مددجویی است که باید بصورت دوره ای انجام پذیرد و مددکاران باید بطور مرتب و مستمر این کار را انجام دهند و اطلاعات آن را بروز کند.

وی اضافه کرد : در زمان راه اندازی مراکز مثبت زندگی تاکید ما بر پایش پرونده ها بود و در این راستا از بخش خصوصی هم کمک گرفتیم اما ظاهرا یک تعدادی در برخی شهرستانها مانده که سریعا باید در دستور کار قرار گیرد و مددکاران باید به تعهدات و وظایفشان عمل کنند و رؤسای شهرستانها نیز نظارت کافی را در این امر داشته باشند و با راستی آزمایی اطلاعات ثبت شده از بوجود آمدن مشکلات بعدی که مسئولیت آن بر عهده رؤسای محترم میباشد جلوگیری نمایند.


وی بیان داشت :صدور مجوز مراکز در بهزیستی استان تنها بر اساس قانون و طبق دستورالعمل های سازمانی صورت میگیرد با این حال نیاز به نظارت کافی است و معاونین و رؤسا توجه داشته باشند به هیچ عنوان مجوزی مشروط یا با تعهد صادر نشود.

وی در زمینه بازدید و نظارت بر مراکز گفت : به مراکز توجه ویژه داشته باشید، بازدید ها با نگاهی علمی، جزئی نگر و مشاهده ای باشد، امیدوارم با بازدید های مکرر و متعدد اصلاحات صورت بگیرد و در راستای اصلاح شرایط و ایرادات اساسی نهایت همکاری و همراهی را با نمایندگان محترم دستگاه قضا داشته باشید.

دکتر حیدری در زمینه نگاه مددکاری به مشکلات جامعه هدف خاطر نشان کرد: تلاش همکاران در سازمان بهزیستی باید این باشد که با نگاه کاملا مددکاری با موضوعات برخورد نمایند به نحوی که آلام جامعه هدف را درک کنند و جویای رفع مشکلاتشان باشند.

مدیرکل بهزیستی البرز تصریح کرد : رضایت ارباب رجوع به معنای حل تمام مشکلات جامعه هدف نیست، در حقیقت رفع تمامی مشکلات مددجویان از توان مالی اداره خارج است ولی وجود نگاه مددکاری به مشکلات ایشان و درک آلام و مشکلات روحی و تسکین آن گامی در جهت جلب رضایت این عزیزان است.  

در این جلسه کلیه اعضاء حاضر به ارائه گزارش عملکرد و چالشهای فرا روی حوزه مطبوع خود پرداختند و در خصوص مسائلی همچون پایش پرونده های مددجویی، واکسیناسیون مراکز نگهداری، مسکن مددجویی، اشتغال مددجویان، ساماندهی کودک کارو خیابان، ساماندهی معتادان متجاهر به بحث و تبادل نظر پرداختند و راهکارهای لازم پیشنهاد گردید و جهت اجرایی شدن به تصویب رسید.

جلسه شورای اداری بهزیستی استان البرز برگزار شد

کد خبر 38228

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد