اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی مناسب سازی اماکن و معابر ، گفت: اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، ولی‌اله نصر با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی اماکن عمومی و تجاری سطح شهر، گفت: مطالبات افراد دارای معلولیت در زمینه مناسب‌سازی اماکن سطح شهر و لزوم  لحاظ کردن آن در فرآیند صدور پروانه ساخت، طبق ماده ۴ قانون حمایت از حقوق  معلولین، است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی است، گفت:  بهزیستی به عنوان متولی اصلی پیگیری موضوع مناسب‌سازی در معابر و اماکن عمومی است.

نصر تصریح کرد: مناسب‌سازی تنها برای افراد دارای معلولیت نیست؛ بلکه سالمندان، کودکان و زنان باردار از جمله گروه‌هایی هستند که به صورت موقت یا دائم نیاز به استفاده از امکانات مناسب‌سازی شده پیدا خواهند کرد.

وی ادامه داد: نهادهای دولتی و عمومی و شهرداری‌ها وظیفه رعایت اصول مناسب‌سازی را بر عهده دارند، معلولین و سازمان‌های مردم نهاد و آحاد مردم نیز علاوه بر رعایت این موارد با مطالبه‌گری صحیح، می‌توانند نقش مهمی در پیشبرد اهداف این مهم بر عهده داشته باشند.

نصر افزود: بهزیستی این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزشی آشنایی با آیین‌نامه و دستورالعمل‌های مربوط به مناسب‌سازی در فرایند طراحی و نظارت و اجرا در ساختمان‌های عمومی و خصوصی برای مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار نماید.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان، با تاکید بر اهمیت رعایت چک لیست مناسب‌سازی و نظارت بر اجرای آن در سطح استان تصریح کرد: کارگروهی با مشارکت بهزیستی، معاونت معماری شهرسازی شهرداری و سازمان نظام مهندسی تشکیل و چک لیست‌های مربوطه؛ همسان‌سازی و جهت اجرا به شهرداری و نظام مهندسی ابلاغ شود.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان نظام مهندسی ضمن قول مساعد سازمان در حمایت از معلولین، اظهار کرد:  ضرورت و لزوم اجرای قانون ضوابط مناسب‌سازی، تشکیل مداوم جلسات را در ادارات خواستار شد.

عسکری با اشاره به اینکه، استفاده از اماکن عمومی حق عموم شهروندان است و ادارات ذی‌ربط باید در تحقق این امر تلاش کنند، افزود: نظام مهندسی جلسات آموزشی درخصوص ضوابط مناسب‌سازی اماکن برای افراد با نیازهای خاص را جهت اعضا سازمان، تشکیل داده است.

وی با تاکید بر مناسب‌سازی اماکن، خاطرنشان کرد: ایجاد رمپ در ورودی‌های ادارات، بانک‌ها و مجتمع‌های مسکونی باید در اولویت کاری قرار گیرد.  

به گزارش روابط‌عمومی، نشست هم‌اندیشی با حضور مدیر کل بهزیستی، رئیس سازمان نظام مهندسی، نماینده معاونت معماری شهرسازی شهرداری اصفهان، معاون توانبخشی، کارشناس مسئول مناسب‌سازی، اعضا هیئت مدیره موسسه فرصت برابر آریا وکارشناسان برگزار شد.

اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی

اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی

اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی

اجتماعی شدن معلولین در گرو مناسب‌سازی محیطی

کد خبر 38197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد