افتتاح نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از افتتاح نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده اجتماعی غیر اقامتی استان با هدف کنترل و کاهش آسیب های مرتبط با زنان آسیب دیدة اجتماعی در شهر تبریز خبر داد.

دکتر فرگل صحاف در آیین افتتاح این مرکز که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور انجام شد ؛ بازپروری زنان آسیب دیده  به منظور اصلاح، بازتوانی و بازگشت  آنان به زندگی سالم اجتماعی را از مسئولیت های سازمان بهزیستی عنوان کرد و ابراز داشت : در راستای اجرای  سیاست های کلی ابلاغی برنامه توسعه در حوزه اجتماعی مبنی بر تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن، سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی این مراکز کرده است که استان آذربایجان شرقی از استانهای پیشرو در این زمینه می باشد. 

 افتتاح نخستین مرکز حمایت و توانمندسازی زنان آسیب دیده استان

وی زنان آسیب دیده ی  اجتماعی با حداقل سن ۱۳ سال و حداکثر سن ۶۰ سال را گروه هدف این مراکز اعلام کرده و اظهار داشت : حمایت، بازپروری و توانمند سازی گروه هدف،  ایجاد زمینه بازپیونداجتماعی برای آنان، ارائه خدمات خانواده محور به زنان آسیب دیدة اجتماعی، ارائه خدمات تخصصی اجتماع محور در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد امکان دسترسی آسان به خدمات حمایتی و تخصصی برای زنان آسیب دیده اجتماعی، ارائه آموزشهای تخصصی لازم به زنان مذکور و استفاده از ظرفیت های بخش غیر دولتی بمنظور هم افزایی را از اهداف اختصاصی این مراکز عنوان کرد.

صحاف خود معرفی، معرفی از طریق دستگاه قضایی، اورژانس اجتماعی و نیروی انتظامی را از روشهای پذیرش زنان آسیب دیده ی اجتماعی در این مراکز عنوان کرد و افزود: فرد آسیب دیده اجتماعی که در مرکز پذیرش می‌ شود،  ابتدا توسط مددکار اجتماعی مورد ارزیابی فردی و خانوادگی و اجتماعی قرار گرفته و سپس بازدید از منزل انجام می‌شود و متعاقبا روانشناس، پیشینه مشکل را ارزیابی می‌کند. پس از معاینه وضعیت روانی و انجام تست روانشناسی، طرح درمان صورت گرفته و صورت جلسه تیم تخصصی تشکیل و متناسب با نوع مشکل، مداخلات تخصصی صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است مرکز " راه نوین" با فضای ۱۳۰ مترمربع توسط "مجتمع زندگی نو" راه اندازی و برای هزینه های اولیه ( راه اندازی و تجهیز ) بالغ بر صد میلیون تومان هزینه شده است.

کد خبر 38194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد