بهزیستی در رسانه | ۳۳۶ مددجو بهزیستی شاهرود کمک هزینه مسکن دریافت کردند

شاهرود- ایرنا- رئیس اداره بهزیستی شاهرود گفت: ۲۷ میلیارد ریال کمک هزینه مسکن برای ۳۳۶ نفر از مدد جویان این شهرستان طی هشت سال گذشته پرداخت شد

مسعود جهانسیر در گفت و گو با ایرنا افزود: سال ۹۲ در طرح تامین مسکن مددجویان بهزیستی برای ۱۴۱ نفر کمک هزینه پرداخت شد اما امسال تعداد مددجویان به ۴۷۷ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون در طرح تامین مسکن خانوار های دارای چند معلول در این شهرستان اقدامی صورت نگرفته بود ، ادامه داد:  امسال به ۱۶ خانوار معادل ۵۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت شد.

به گفته وی، در این بازه زمانی تعداد مراکز روزانه توانبخشی شهرستان شاهرود هم از  سه به هشت مرکز رسیده است.

جهانسیر اظهار داشت: تعداد خدمت گیرندگان از مراکز روزانه توانبخشی از ۱۵۰ نفر در دولت تدبیر و امید  به ۴۰۰ نفر رسید و در این راستا سه  مرکز شبانه روزی توانبخشی در این شهر فعال است.

۱۷۸ نفر از مراکز شبانه روزی توان بخشی خدمات  می گیرند

این مسئول با اشاره به اینکه تعداد خدمت گیرندگان از مراکز شبانه روزی توانبخشی در ابتدای دولت تدبیر و امید  ۱۱۰ نفر بود گفت: امسال این تعداد با افزایش ۶۲ درصدی به ۱۷۸ نفر رسید.

وی ادامه داد:  پرونده های مددکاری توانبخشی در سال ۱۳۹۲ از ۲هزار و ۴۰۰ فقره  امسال با افزایش ۳۸ درصدی به سه هزار و ۳۰۰ پرونده رسید.

وی با بیان اینکه هیچ  معلولی پیش از دولت یازدهم تحت پوشش طرح مراقبت در منزل نبود ، ابراز داشت : با اجرای این طرح در هشت سال گذشته تعداد این افراد به ۶۰ نفر رسیده است.

رییس اداره بهزیستی شاهرود گفت: امسال تعداد معلولان برخوردار از طرح توانمندسازی به ۲۵ نفر رسید و ۱۲۰ نفر نیز از طرح معاینه در منزل استفاده می کنند.

حق پرستاری در منزل به ۱۴۰ نفر از معلولان ضایعه نخاعی پرداخت می‌شود

جهانسیر تعداد معلولان ضایعه نخاعی برخوردار از حق پرستاری منزل را ۱۴۰ نفر خواند و گفت: این تعداد نسبت به سه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش دارد.

به گفته وی مستمری  معلولان تحت پوشش این اداره هفت تا ۱۱ برابر نسبت به سال ۹۲ افزایش یافته است به طوریکه خانوار یک نفره ،۵۳ هزار تومان دریافتی داشتند که اکنون ۳۵۰ هزار تومان مستمری می گیرند.

وی افزود: خانواده پنج نفره نیز در سال های گذشته  ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند، اکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان  مستمری می گیرند که  ۱۱ برابر افزایش دارد.

پرداخت  مستمری به ۷۱۷ معلول در  شاهرود 

رئیس اداره بهزیستی شاهرود تعداد معلولان برخوردار از هزینه مستمری در این شهرستان را ۷۱۷ نفر خواند و گفت: این تعداد در چهار سال گذشته  ۳۲۴ نفر بود.

به گفته وی انجام معاینات غربالگری سنجش بینائی کودکان(۳ تا ۶ سال) از چهار هزار و ۵۲۰ نفر در سال ۹۲  ، امسال به هفت هزار و ۹۰۰ نفر رسید.

جهانسیر با بیان اینکه تعداد ۳۲ پایگاه غیردائمی این اداره  امسال  به ۶۰ پایگاه افزایش یافته است ، خاطر نشان کرد:  امسال در بخش ارائه خدمات خرید عینک،ویزیت وهزینه درمان چشم برای   ۳۸ کودک هزینه پرداخت شد.

سالانه ۲هزار و ۶۷۳  نوزاد در شاهرود سنجش شنوایی می شوند

به گفته وی، معاینات سنجش شنوائی نوزادان و شیرخواران از ۲هزار و ۶۱۲ نفر در چهار سال گذشته به  ۲هزار ۶۷۳ نفر افزایش نشان می دهد.

رییس اداره بهزیستی شاهرود تاکید کرد : سال ۹۲ ارائه خدمات معاینات تخصصی و اقدامات توانبخشی برای کودکان و شیرخواران  برای ۱۳ نوزاد انجام می شد که امسال با افزایش ۱/۴ برابری به  ۱۹نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه انجام مشاوره ژنتیک و پرداخت هزینه انجام آزمایش ها درمرکز دولتی برای ۲۵۳ نفردر سال ۹۲ پرداخت می شد ، ادامه داد:  اکنون  هزینه این نوع مشاوره  و آزمایش ها به ۴۱۹ نفر پرداخت می شود.

جهانسیر با بیان اینکه امکان پرداخت هزینه  مشاوره ژنتیک برای  هزار ۲۲۳ نفر فراهم شد،افزود: این مهم تا چند سال پیش برای حدود ۳۰۰ نفر پرداخت می‌شد.

حدود ۱۰ هزار نفر مددجو ، معلولان، مستمری بگیران  با احتساب اعضای خانواده‌هایشان زیر پوشش بهزیستی شاهرود هستند.

کد خبر 38168

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد