تلاش بهزیستی استان البرز بر این است که بتواند با عملکرد مطلوب، شفاف و روشن خدمت رسانی کند

کمیته سلامت اداری به ریاست دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان و دبیری مریم حسینی کارشناس مسئول دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی و سایر اعضا در محل دفتر مدیر کل بهزیستی تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی البرز، در آغاز جلسه دکتر اسدالله حیدری مدیر کل بهزیستی استان ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و خیر مقدم به حضار ، در خصوص سلامت اداری گفت : طی یکسال گذشته سازمان بهزیستی چندین پروژه اساسی در ارتباط با شفافیت داشته چرا که این امر باعث می شود نگاه منفی از روی سازمانها برداشته شود و سرمایه اجتماعی سازمانها آسیب نبیند.

وی افزود: خصوصا در حوزه مشارکت های مردمی و در جلب و جذب سرمایه های اجتماعی عدم وجود سلامت اداری پیامدهای منفی بسیاری به دنبال خواهد داشت و تلاش بهزیستی استان بر این است که بتواند با عملکرد مطلوب، شفاف و روشن خدمت رسانی کند تا بتواند آثار این پدیده را به حداقل ممکن برساند.

دکتر حیدری گفت: صدور مجوزها در بهزیستی استان تنها بر اساس قانون و طبق دستورالعمل های سازمانی صورت میگیرد با این حال نیاز به نظارت کافی و نظام دیده بانی قوی است.

دکتر حیدری در ادامه افزود: علی رغم اعتمادی که باید در دستگاه حاکم باشد اما مراقبت کافی در زیر مجموعه ها صورت گیرد چرا که چالش برای یک بخش همه سازمان را با مشکل مواجه می کند ، علی الخصوص بربخش خصوصی باید نظارت جدی صورت گیرد.

وی در خصوص شاخص های ارزیابی عملکرد شهرستانها گفت : از آنجا که این مهم توسط حوزه های تخصصی در ستاد استانها صورت می گیرد و هدف از آن مشخص نمودن وضعیت شهرستان ها و اجرای عدالت است بنابرین این ارزیابی مستلزم آن است که شاخص هایی طراحی شوند که قادر به سنجش دقیق عملکرد همکاران باشد از این رو بحث اصلاح شاخص ها از سال ۹۷ در دستور کار ستاد قرار گرفت و مسلما طی این مدت نقایص شاخص ها مشخص شده و نیاز است حوزه های تخصصی بازنگری های لازم را انجام دهند.

دکتر حیدری در ادامه اظهار داشت: در ارتباط با تشویق دفاتری که در نظام نامه های نظارتی کشوری رتبه برتررا کسب کنند می توان جهت تشویق همکاران به صورت مادی و معنوی تقدیر کرد ولیکن متأسفانه در حال حاضر با توجه به شرایط مالی و اعتبارات محدود بهزیستی در سال گذشته این امکان فراهم نشده است اما تلاش ما بر این است که در سال جاری از حوزه ها و دفاتری که در ۶ ماهه اول رتبه یک تا سه کشوری را کسب کنند تقدیر کنیم.

دکتر حیدری گفت: باید بین کسانی که کارشان را خوب انجام میدهند و باعث سربلندی یک مجموعه در سطح استان و کشور می شوند تفاوت قائل شد و علاوه بر پاداش معنوی حتماً بایستی پاداش مادی هم درنظر گرفته شود چرا که این امر به افزایش بهره وری و کارآیی سازمانی و ایجاد انگیزه در همکاران کمک میکند.

دکتر حیدری در ارتباط با حضور بازرسان در ادارات اظهار نمود: در خصوص بررسی پرونده های مورد تقاضا از سوی بازرسین محترم تاکید میگردد کاملا به صورت شفاف کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز فراهم گردد و مسئول دفتر مدیریت عملکرد به عنوان رابط، مستندات را به صورت منظم در اولین فرصت با پیوست تمام دستورالعملها و بخشنامه ها به بازرسین تحویل نماید چرا که این همکاری صادقانه می تواند برای بهبود عملکرد بهزیستی اثربخش و یاری دهنده باشد.

در ادامه جلسه مریم حسینی مسئول دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی استان اظهار داشت: در بحث شاخص های نظام نامه ی شش ماهه کشوری این یک اصل است که وقتی تلاش بیشتر و همت مضاعف موجب اخذ رتبه برتر شود این تلاش متفاوت دیده شود چرا که سیستم پاداش و تنبیه در بحث نظامنامه ها بسیار کارآمد است.

وی افزود: در بحث شاخص های نظامنامه شهرستانی طبیعتاً انتظار میرود که وقتی حوزه ها شاخصهایی تعیین و طراحی میکنند، این شاخصها گویای سطح توانمندی عملکرد حقیقی آن شهرستان باشد و آنچه که از برآیند کلی از شهرستان حاصل می شود با نمره به دست آمده مطابقت داشته باشد بکند.

وی در بخش دوم جلسه در خصوص ستاد شفاف سازی اظهار داشت: این ستاد اخیراً به فعالیت های دفتر مدیریت عملکرد اضافه شده که سازوکاری کاملاً جداگانه دارد و با کمیته های بهزیستی در سلامت اداری متفاوت است و براساس شیوه نامه ابلاغی باید برای اعضاء این ستاد که تعریف شده و مشخص هستند ابلاغ صادر شود.

وی افزود: حسب نیاز از هر حوزه یا کمیته تخصصی موجود در سطح استان دعوت و سایر مدیران مدعو نیز می توانند بعنوان عضو مدعو در این ستاد شرکت نمایند و معیار و موضوعات اصلی ستاد شفاف سازی را سازمان در نظر دارد و پیگیر نتیجه اقداماتی است که انجام شده است.

وی افزود: از محور های اصلی ستاد شفاف سازی میتوان به قوانین و آیین نامه ها و تصویب نامه ها اشاره کرد. حسینی اظهار داشت: علاوه بر این در مورد موافقت های اصولی و پروانه ها ی فعالیت ها و مجوز ها ، گزارش هایی از بودجه و اعتبارات و عملکرد سنواتی ، صورت هزینه ها و درآمد رویداد ها و برنامه ها، واگذاری ها و برون سپاری ها و مشارکت های مالی و غیرمالی مردمی اعمّ از دریافتی و اعتباری مورد سوال خواهد بود همچنین در خصوص گزارش معاملات و قراردادها و تفاهم نامه ها و در مباحث انتصاب مدیران و اطلاعات و سوابق آنها نیاز به ارائه گزارش کار است که دستگاه باید آن را برای ستاد شفاف سازی ارسال نماید.

حسینی اظهار داشت: در مبحث نظارت و پایش، سازمان بهزیستی کشور این مهم را انجام خواهد داد و در حال حاضر موضوعی که برای سازمان حائز اهمیت است وضعیت بیماری کروناست که اکنون وضعیت پایدار و مساعدتری را پیدا کرده است و انتظار بر این است که بازدید های حضوری مراکز بصورت مستمر و منسجم انجام پذیرد.

کارشناس مسئول دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی گفت: بحث حساسیت حضور هیئت بازرسی مستقر در ستاد بهزیستی استان ایجاب میکند نهایت همکاری وجود داشته باشد و تاکید می شود افرادی را که رؤسای شهرستانها در معیت هیئت بازرسی به مراکز می فرستند افرادی باشند که در ارائه گزارشات با صداقت صحت کامل باشند و همچنین بر موضوعات مورد بازرسی اشراف کامل داشته و سوء نیتی نداشته باشند.

وی در پایان با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات تصریح کرد: همکاران توجه داشته باشند هرگونه فعالیت تبلیغاتی انتخاباتی از تاریخ اعلام اسامی نامزدها له یا علیه هر کاندید خودداری گردد و همچنین استفاده از وسایل و سایر امکانات ادارات و وزارتخانه ها و سایر مؤسسات دولتی و خصوصی زیر مجموعه و وابسته به دولت و نهادها که از بودجه عمومی استفاده می کنند ممنوع می باشد.

کد خبر 38144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد