جلسه کمیته فرهنگی مواد مخدر استان برگزار شد

با حضور دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران، احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران و نمایندگان دستگاه های اجرایی جلسه کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، موضوع مواد مخدر را چند وجهی بیان کرد و گفت: موضوع مواد مخدر و اعتیاد تک بعدی نیست و چند وجهی می باشد و تمام جوانب آن باید در نظر گرفته شود و از این منظر آسیب پذیری بیشتر می شود.

مدیر کل بهزیستی استان بیان کرد: اگر بخواهیم اطلاعات دموگرافیک افراد معتاد را گزارش دهیم باید طیف وسیعی از اطلاعات مانند سن، جنس، میزان تحصیلات، محل تحصیل، اشتغال و ... را تهیه کنیم و اعتیاد هر کدام از این موارد را تحت الشعاع خود قرار می دهد در نتیجه این موضوع با توجه به گستره تهاجم اعتیاد یک تهدید استراتژیک برای جوامع محسوب می شود که باید برای پیشگیری،درمان و مبارزه با آن یک برنامه ریزی دقیق و مدون داشته باشیم.

دکتر گوهردهی اذعان کرد: اگر نوجوانان و جوانان در یک جامعه مورد تهاجم قرار گیرند دو عارضه مهم برای آن جامعه محسوب می شود اول اینکه جامعه به سمت فلج شدن می رود و فلج شدن جامعه موجب عدم رشد ، پیشرفت و توسعه جامعه می شود و دوم سودهای نامشروع استحصال می شود.

دکتر گوهردهی بیان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در فرمایشات خود در خصوص اعتیاد اشاره داشتند که اعتیاد جزء اولویت دار ترین و مهم ترین آسیب اجتماعی در کشور محسوب می شود، بنابراین با توجه به تبیین نظرات معظم له، باید این موضوع در اولویت فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

این مقام مسوول با اشاره به در پیش رو بودن روز جهانی مبازره با مواد مخدر که 26 ژوئن مصادف با پنجم تیر ماه می باشد تصریح کرد: باید همه دستگاههای مرتبط فعالیت های خود را معطوف به آگاه سازی و اطلاع رسانی در زمینه پیشگیری کنند.

مدیر کل بهزیستی استان ضمن تاکید بر آگاه سازی در خصوص پیشگیری از اعتیاد و مواد مخدر عنوان کرد: باید از ظرفیت و مشارکت والدین، نوجوانان و جوانان، رسانه ها، تبلیغات محیطی، استفاده از برنامه های آمورزشی و پیشگیری جهت اثربخشی در مورد این موضوع مهم استفاده کرد تا موارد مرتبط به این روز پررنگ شود و خروجی مناسبی داشته باشیم و شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر امسال نیز" ما همه حقایق را درباره مواد مخدر به اشتراک بگذاریم ( باز گو کنیم ) تا زندگی ها را نجات دهیم" می باشد.

این مقام مسئول در خصوص شناسایی پاتوق های افراد معتاد اذعان داشت: مراکز کاهش آسیب بهزیستی با شناسایی مناطق و پاتوق‌های معتادان نسبت به ارائه خدمات کاهش آسیب، تست اچ آی  وی ،همچنین معرفی معتادان به مراکز درمانی در قالب تیم های سیار و گروههای همتا اقدام می نمایند.

 مدیر کل بهزیستی در پایان گفت: در زمینه آسیب های اجتماعی نیز به نتیجه نخواهیم رسید مگر آنکه تجمیع ارائه خدمات صورت گیرد و این امر مستلزم فعالیت و همکاری همه جانبه دستگاههای متولی می باشد.

کد خبر 38142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد