جلسه تخصصی با کارشناسان دفتر شبه خانواده بهزیستی مازندران برگزار شد

با حضور وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران، جلسه تخصصی و کاربردی با کارشناسان دفتر شبه خانواده بهزیستی مازندران در شهرستان ساری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، وحید حسین زاده معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران ضمن تبریک ایام دهه کرامت، تاکید بر مشارکت آحاد مردم بویژه جامعه هدف بهزیستی مازندران در انتخابات 28 خرداد و با بیان استفاده از فرصت ها در امر مددکاری گفت: هرکودک و هر مراجع در سازمان بهزیستی یک فرصت اجتماعی برای مددکاران می باشد تا این فرصت را به سرمایه اجتماعی تبدیل کنند.


معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران ضمن مهم برشمردن نقش خانواده و مددکاران اجتماعی در رفاه و بهزیستن کودکان بیان کرد: نگاه خانواده، مدیران مراکز وکارشناسان در امر تربیت کودکان باید نگاه فرزند پروری باشد و مهارت های لازم را به کودکان آموزش دهند تا آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه شوند. 
وی مهارت آموزی، خوداتکایی و توانمندسازی فرزندان را از اولویت فعالیت مددکاران دانست و تاکید کرد: کارشناسان بهزیستی و مددکاران شبه خانواده ضمن برنامه ریزی دقیق و منسجم جهت پیشگیری وکنترل آسیب‌ها باید فرصت‌هایی را متناسب با نیاز جامعه وکودکان فراهم کنند و خدماتی درخور نیاز، سن  وجنسیت فرزندان ارائه نمایند تا حضور این افراد در جامعه فراهم شود.
وی در پایان تصریح کرد: باید بستر جامعه را در خصوص واگذاری فرزندان دارای معلولیت، بیمار و فرزندان بالای 5 سال که شرایط واگذاری دارند را مهیا کنیم و سازمان بهزیستی نیز با مشارکت خیرین گرانقدر، مساعدت و حمایت های اجتماعی لازم را انجام می دهد.
گفتنی است در استان مازندران حدود 200 فرزند در 24 مرکز شبه خانواده نگهداری می شوند و حدود 350 کودک به علت عدم برخورداری از سرپرست موثر در نزد بستگان سببی و نسبی خود با هزینه ماهیانه یک‌میلیون تومان که توسط سازمان بهزیستی پرداخت می گردد زندگی می کنند.

کد خبر 38141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد