زیر ساخت های مرز مهران برای سهولت تردد معلولان و سالمندان تقویت شود

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: زیر ساختهای لازم برای سهولت در تردد معلولان و سالمندان در مرز مهران باید فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ایلام، احمد کرمی روز چهارشنبه در کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان استان افزود: با توجه به تردد زائران از مرز مهران بویژه ایام اربعین حسینی باید با فراهم آوردن امکانت لازم و مناسب سازی فضای عمومی مورد نیاز در این منطقه زمینه سهولت آسان تردد قشر سالمند و افراد دارای معلولیت فراهم شود.

وی همچنین بر تعیین محیط دوستدار سالمند و معلول در شهرهای مختلف استان تاکید کرد و گفت: در هر شهرستان  حداقل یک محیط  دوستدار سالمند و معلول  ابرای تردد سالمندان و افراد دارای معلولیت که مناسب سازی شده باشد تعیین شود.

وی در این زمینه بر همکاری و مشارکت شهرداریها تاکید کرد و گفت: ایجاد این محیط بیانگر توجه به قشر سالمندان و افراد دارای معلولیت بوده چراکه این افراد  دارای حقوق شهروندی هستند.

زیر ساخت های مرز مهران برای سهولت تردد معلولان و سالمندان تقویت شود

معاون استاندار ایلام  همچنین با اشاره به درخواست بهزیستی با توجه به پیش بودن انتخابات بر همکاری فرمانداری ها برای تعیین یک شعبه اخذ رای مناسب سازی شده در هر شهرستان برای افراد سالمند و دارای معلولیت تاکید کرد.

وی همچین از اعضا این شورا خواست تا با پیگیری مصوبه ها به کاربردی شدن خروجی این نشست ها کمک کنند.

مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این نشست با اشاره به اینکه دو شهرستان ایوان و بدره به عنوان شهرهای مناسب سازی برای سهولت تردد معلولان و سالمندان پیش بینی شده اند، خواستار مشارکت سایر شهرستان ها برای پیش بینی کردن یک محیط دوستار سالمند و معلول شد.

زهرا همتی همچنین از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص اختصاص اعتبار جهت مناسب سازی ادارات تاکید  و از ادارات خواست گزارش هزینه کرد و اولویت هزینه با نظر کارشناسان مناسب سازی سازمان بهزیستی باشد .

همتی در این نشست جهت  بهرمندی بیشتر زائران دارای معلولیت و سالمندان  خواستار تشکیل کمیته تخصصی مناسب سازی ویژه ایام اربعین شد.

استان ایلام حدود ۵۰ هزار سالمند و  ۱۵بیش از هزار معلول دارد.

کد خبر 38128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد