دررسانه | سیصد میلیون ریال کمک بلاعوض به زنان سرپرست خانوار در همدان پرداخت شد

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در حال حاضر ۱۷ گروه همیار زنان سرپرست خانوار دراین استان فعال هستند.

به گزارش ایلنا از همدان، زهره بختیاری با بیان اینکه طرح همیار با هدف حرفه آموزی و اشتغال زنان سرپرست خانوار شکل گرفته و اکنون ۱۷ گروه چهار نفره را در خود جای داده است گفت: بهزیستی برای حمایت از آن‌ها به هر گروه ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلا عوض تا زمان فعالیت پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه هزار و ۸۳ نفر از بانوان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی این استان قرار دارند افزود: حمایت‌های مادی و معنوی از زنان سرپرست خانوار و اشتغال‌زایی پایدار از مهم‌ترین اهداف بهزیستی در این حوزه به‌شمار می‌رود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در اجرای این طرح افراد در موسسات طرف قرارداد مهارت‌های فنی و حرفه ای، بازاریابی و سرمایه اجتماعی را فرا می‌گیرند و خیاطی، قالیبافی، گیاهان تزیینی، آرایشگری، رشته بری و تهیه مواد غذایی خانگی از عناوین رشته‌های آموزش داده شده به این گروه است.

بختیاری با تاکید بر اینکه طرح گروه‌های همیار، یکی از برنامه‌های سازمان بهزیستی برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: این طرح به منظور حمایت از زنان سرپرست خانواری است که امکان دریافت سرمایه کار و وام خوداشتغالی را ندارند و با عضویت در این گروه‌ها می‌توانند زمینه اشتغال خود را فراهم کند.

وی افزود: گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار، مشتمل بر تعدادی از زنان سرپرست خانوار نیازمند زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند که با دریافت خدمات و حمایت‌های توانمندسازانه، برای دستیابی به استقلال اقتصادی و اجتماعی خود تلاش می‌کنند و براساس آن، ضمن کاهش وابستگی طولانی مدت افراد به خدمات دولتی، حس اعتماد به نفس، خودباوری و ارزشمندی را در آن‌ها تقویت می‌کنند.

کد خبر 38126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد