دررسانه|۲هزار و ۳۷۳ خانواده دارای فرزندچندقلو زیرپوشش بهزیستی خوزستان هستند

اهواز - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۷۳ خانوار دارای فرزند چند قلو در خوزستان زیرپوشش حمایت‌های بهزیستی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خوزستان،محمد رضا عباسی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۳ خانوار دارای فرزند ۲ قلو، ۲۵۹ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۱۱ خانوار دارای فرزندان چهار قلو و بیشتر زیرحمایت بهزیستی خوزستان هستند.

وی ادامه داد:: بهزیستی، به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده ، کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تامین کردن بخشی از هزینه‌های مالی این خانواده‌ها خدمات مختلفی ارایه می‌دهد.

معاون امور اجتماعی اداره‌ کل بهزیستی خوزستان با اشاره به تایید نظر مددکار و مسوولان مربوطه درحمایت ازاین خانواده ها بیان کرد: پرداخت کمک هزینه معیشت به خانواده‌های دارای فرزند چند قلو تا قبل از سن دبستان، ارایه خدمات اجتماعی از قبیل مشاوره و ارایه کمک موردی بر حسب نیاز فرزندان چند قلو از جمله این حمایت ها است.

وی گفت: تسهیلات اشتغال و کمک هزینه مسکن به خانوارهای دارای فرزند سه قلو و بیشتر و خانواده های دو قلوی نیازمند و جزو دهک‌های پایین درآمدی یک تا سه تعلق می‌گیرد.

عباسی افزود: خانواده های دارای فرزند چند قلو برای بهره مندی از این کمک ها می‌توانند با مراجعه به بهزیستی در استان و یا شهرستان با ارایه مدارک از خدمات چند قلویی سازمان برخوردار شوند.

عواملی در چند قلو زایی از جمله ارثی بودن، جثه و سن مادر، استفاده از داروهای تحریک تخمک گذاری تخمدان‌ها، لقاح در محیط آزمایشگاهی (IVF)و انتقال آن به داخل رحم یا لوله‌های رحمی و... موثر هستند.

کد خبر 38109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد