مدیر کل بهزیستی ایلام:طرح فوق العاده اجتماعی در محله بانبرز ایلام اجرا می شود

مدیر کل بهزیستی ایلام گفت: طرح فوق العاده اجتماعی با هدف کنترل و کاهش اسیب های اجتماعی در محله بانبرز(از محلات حاشیه نشین ایلام) اجرا می شود.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی ایلام، زهرا همتی در دومین نشست کار گروه حمایت و تاب اوری اجتماعی در محل  این اداره کل افزود: شناسایی آسیب های اجتماعی محله بانبرز به عنوان‌ پایلوت طرح فوق العاده اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در نخستین‌ اقدام این طرح تمامی افراد این منطقه شناسایی و در خصوص نیازهای اموزشی آنان نیاز سنجی صورت گرفته و بر مبنای ان برنامه ریزی آموزشی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین افراد مبتلا به اسیب های اجتماعی مثل اعتیاد شناسایی و فرایند حمایت از این افراد به شکل منسجم توسط کارگروه پیگیری خواهد شد.

وی گفت: این خانواده ها مورد حمایت اعضا این‌ کارگروه قرار گرفته و در صورت نیاز به مراکز مرتبط با مشکلشان نظیر ترک اعتیاد ارجاع و زیر پوشش اموزشهای روانشناختی قرار خواهند گرفت.

وی گفت: همچنین خانواده هایی که از روستا به شهر ها مراجعه می کرده با هدف تشویق به‌مهاجرت معکوس و با حمایت بنیاد مستضعفان زمین در روستاها به آنها واگذار خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی ایلام بر ضرورت تقویت تاب اوری اجتماعی مردم بویژه ساکنان مناطق اسیب خیز و حاشیه نشین در مواجهه با مسایل مختلف تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با برنامه عملیاتی موثر در راستای کاهش آسیبها و مقاوم سازی افراد در محلات حاشیه ای برابر آسیبهای اجتماعی اولویت دار شامل اعتیاد، طلاق، مفاسد اجتماعی و حاشیه نشینی مقابله لازم انجام شود.

پایان

کد خبر 38100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد