نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی از خانه ی نوجوانانِ دخترِ بهزیستی بازدید کردند

همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی از خانه ی نوجوانانِ دخترِ بهزیستی بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ دکتر علی محمد عطابخش در این بازدید عنوان کرد: در استان 14 خانه کودک و نواجوانان که توسط مؤسسات خیریه اداره می شوند در حال فعالیت هستند و 140 فرزند از 3 تا 18 سال به تفکیک سنی و جنسی در این مراکز نگهداری می شوند که عمدتاً فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست هستند.

محمدصالح جوکار در بازدید از خانه نوجوانانِ دختر یاسمین مؤسسه خیریه علی ابن ابیطالب ضمن تبریک این روز به دختران جامعه هدف بهزیستی گفت: در حقیقت شما نونهالان کشور ما و آینده سازان این کشور خواهید بود و انشالله با تشکیل خانواده یک زندگی شاد را تجربه نمایید و قطعاً تجربیات تلخ شما پشتوانه ای خواهد بود تا زندگی خود و خانواده را به گونه ای بسازید که دیگر شاهد این اتفاقات تلخ در مسیر زندگی خود نباشید.

نماینده مردم یزد در ادامه از مجموعه بهزیستی و پرسنل مراکز به خاطر فراهم آوردن شرایط خانواده و محیطی همراه با آموزش مهارت های مختلف علمی و زندگی برای فرزندان؛ تقدیر و تشکر نمود و عنوان کرد: شما فرزندان باید حس کنید که در خانواده ای قرار دارید که قرار است همه مسائل مربوط به زندگی آینده خود و در رأس آن مسائل اجتماعی و ارتباط و تعامل با دیگران را یاد بگیرید.

وی تصریح کرد : شما فرزندان باید با بهره گیری از این فرصت با یاد گرفتن انواع مهارت ها؛ یادگیری خود را کامل نمایید. فراموش نکنید که خداوند در وجود هر یک از شما استعدادی نهاده و هنر شماست که بتوانید این استعداد را شکوفا کنید و از آن بهره ببرید و در راستای رشد و بالندگی خود حرکت کنید.

وی خاطرنشان کرد: همه مجریان و درست اندرکاران این مراکز به عنوان عضو خانواده شما هستن و شما باید از این شرایط برای ساختن آینده درخشان خود استفاده کافی را ببرید.

در ادامه عباس ملازینلی؛ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد از مجموعه بهزیستی بویژه جناب آقای دکتر عطابخش که همیشه پیگیر و مجدّانه پشتیبان همه فعالیت های خیر اجتماعی هستند تقدیر و تشکر نمود.

ملازینلی ضمن بازدید از فضای خانه نوجوانانِ دختر یاسمین مؤسسه خیریه علی ابن ابیطالب در خصوص ایجاد فضایی با حداقل امکانات برای فعالیت ورزشی فرزندان قول همکاری داد و عنوان کرد: ما در سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یک سری فعالیت های خاص از جمله گردشگری شهری، برگزاری المپیاد ورزشی محلّات، برنامه تلویزیونی در راستای تهیه غذای سالم و ... داریم که به نوعی فرزندان بهزیستی می توانند خیلی خوب و بهینه از آن بهره مند گردند.

لازم به ذکر است؛ مؤسسه خیریه مرحومه جوکار که زیر نظر مؤسسه علی ابن موسی الرضا فعالیت می کند از سال 81 به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده و بر اساس صداقت و پیگیری های مؤثر مرحومه جوکار این مجموعه کارنامه بسیار روشن و خوبی دارد. 

نماینده مردم یزد در این بازدید ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه جمیله جوکار عنوان کرد: انصافاً این بانوی بزرگوار قدم های بزرگی را برداشتند و به عنوان یک مادر دلسوز برای دختران فعالیت می کردند و آرزوی قلبی ایشان خوشبختی همه دختران جامعه بود.

گفتنی است؛ نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و مدیرکل و معاون امور اجتماعی بهزیستی استان از خانه ی نوجوانانِ دختر یاسمین مؤسسه خیریه علی ابن ابیطالب و خانه ی نوجوانانِ دختر مرحومه جوکار بازدید کردند.

کد خبر 38098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد