فرهنگ سازی، حلقه مفقوده برای مشکلات معلولان استان اصفهان

 اعضای موسسه فرصت برابر آریا بمنظور ارایه فعالیت های این موسسه با مدیر کل بهزیستی استان اصفهان دیدار نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از توان نگار، در این نشست که فیاض و ملایی از اعضای هیات موسس، ابراهیمی مدیرعامل، حیدری سرپرست کارگروه نابینایان و کم بینایان، زمانی سرپرست کارگروه ناشنوایان و کم شنوایان از اعضای هیات مدیره و عباسی مترجم و عضوهیات امنای این موسسه حضور داشتند، بر همکاری سازمان بهزیستی و موسسه برای مناسب سازی همه جانبه در استان اصفهان تاکید شد.
همچنین قدم اول برای نتیجه بخش بودن مناسب سازی اعم از فیزیکی، فرهنگی و مجازی احتیاج به فرهنگ سازی است‌ و این نیاز به همکاری همه جانبه از سازمان بهزیستی است.
در ادامه این نشست، با توجه به اینکه پرونده های مددجویان در چند مورد از مراکز زیر نظر بهزیستی بود و اکنون نزدیک به صد مرکز مثبت زندگی پخش شده است(باتوجه به محل سکونت مددجو) این مورد نیازمند این است که به کارمندان و مددکاران این مراکز نحوه ی ارتباط و چگونگی برخورد را آموزش بدهیم.
شایان ذکر است، اتفاق خوبی که با پیگیری موسسه و همکاری بهزیستی انجام شده می توان به: برگزاری کلاس زبان اشاره و فرهنگ ناشنوایان به کارمندان بهزیستی شهراصفهان، و مورد دیگر که باید برای آن سرمایه گذاری شود، آموزش به کودکان است که با همکاری آموزش و پرورش امکان پذیراست.
همچنین برای مناسب سازی فیزیکی مدارس که برای همه قابل استفاده باشد و تبعیضی ایجادنشود با سازمان نوسازی مدارس قرارشد مکاتبه ای انجام شود.
در پایان این نشست مقرر شد، سازمان بهزیستی این موسسه را به ارگان های دولتی و مراکز دیگر جهت همکاری همه جانبه برای مناسب سازی اصولی در شهر اصفهان معرفی کند.
این موسسه به صورت تخصصی فعالیت خواهد کرد و طرح های به روز و اساسی را دنبال می کند و نیازمند همکاری سایرین علاقمند به این حوزه است.
 

کد خبر 38068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد