ادامه فعالیت مراکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل بهزیستی با رعایت پروتکل های بهداشتی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از ادامه فعالیت مراکز ارائه خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل بهزیستی در دوران پاندمی کووید۱۹ بر اساس رنگبندی کرونایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ دکتر محمد نفریه با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت ارائه خدمات توانبخشی به گروه هدف دارای معلولیت خیلی شدید و شدید در منزل و همچنین به منظور  پیشگیری از آسیب و عوارض جبران ناپذیر ناشی از عدم ارائه خدمات و مداخلات به هنگام توانبخشی، این مراکز خدمات توانبخشی و مراقبت در منزل از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در سال ۹۸، تا به حال فعال  هستند و گروه هدف دارای معلولیت خیلی شدید و شدید از خدمات مذکور بهره مند می شوند.

وی گفت: بسته به استقرار مرکز در شهرستان های مختلفی که به لحاظ وضعیت شیوع کووید ۱۹، از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان مناطق سفید، آبی، زرد، هشدار وقرمز اعلام شده است؛ خدمات حضوری مبتنی بر نیاز خدمت گیرنده با رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی  انجام می شود. همچنین خدمات غیرحضوری به صورت پیگیری تلفنی و رصد وضعیت خدمت گیرندگان منطبق با دستورالعمل پیشگیری و کنترل پاندمی کووید- ۱۹ صورت می گیرد.

نفریه گفت در شهرستان های سفید، آبی و زرد؛ خدمات به صورت حضوری با رعایت دقیق ضوابط اجرایی بهداشتی و ایمنی ارائه می شود و همچنین در صورت مواجهه با مورد مشکوک بیماری در توانخواه یا خانواده وی و یا پرسنل ارائه دهنده خدمت؛ اقدام لازم  صورت می گیرد.

 وی افزود: در شهرستان های نارنجی و قرمز نیز اقدامات لازم برای تمامی واجدین شرایط علاوه بر پیگیری تلفنی، رصد وضعیت، ارائه آموزشهای لازم در زمینه موارد بهداشتی و توانبخشی به صورت غیرحضوری، انجام می شود و در صورت درخواست خانواده برای استفاده از خدمات توانبخشی حضوری، این خدمات با رعایت کامل مفاد ضوابط اجرایی، اقدامات بهداشتی و ایمنی و رعایت پروتکل ها ارائه می شود.

کد خبر 38040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =