تجلیل از مادران فداکار و دختران موفق بهزیستی خراسان رضوی

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی از زنان سرپرست خانوار دارای کودک معلول یا بدسرپرست به عنوان مادران فداکار و سرنوشت‌ساز یاد کرد.

دکتر مسعود فیروزی که امروز به مناسبت روز دختر، در دفتر خود پذیرای شش تن از دختران موفق در جامعه هدف بهزیستی خراسان رضوی و مادران آنها بود ضمن قدردانی از تلاش دختران و مادران‌شان در زمینه‌ی استقلال و پیشرفت اجتماعی آنان، به معاونین اجتماعی و توانبخشی این نهاد دستور داد وضعیت این خانواده‌ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد و مشکلات‌شان در حداکثر ظرفیت قانونی، برطرف گردد.

در این جلسه، دختران حاضر که سه تن از آنها جزو دختران خانواده‌های زنان سرپرست خانوار و سه نفرشان از معلولین موفق بودند، هدایایی را از سرپرست بهزیستی خراسان رضوی دریافت کردند.

در این نشست صمیمی، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت دهه کرامت و روز دختر و نمادین‌خواندن این مراسم گفت: وظیفه‌ی ما این است که از تمام دختران و مادران تحت پوشش بهزیستی، قدردانی و حمایت کنیم و این جلسه به عنوان نمادی از انجام این وظیفه و حرمت گذاشتن به زحمات مادران و دختران‌شان برگزار گردیده است.

دکتر فیروزی با اشاره به سوره‌ی مبارکه کوثر و روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص حضرت زهرا(س) گفت: محتوای این آیات و روایات، نشان از اهمیت دختران در دین اسلام و شأن و جایگاه این عزیزان در فرهنگ دینی ماست.

وی تأکید کرد: در جامعه‌ی ما این طور بوده و هست که خانواده‌هایی که پسران زیاد دارند در سنین سالمندی، چندان حمایتی از آنها دریافت نمی‌کنند اما با داشتن یک دختر در خانواده، همین دختر، به سبب عاطفه و مهربانی که دارد تا پایان با والدین می‌ماند و از زحمات آنها قدردانی و حمایت می‌کند.

وی دختران بهزیستی را افتخارات جامعه نامید و گفت: امیدواریم نقشی هر چند کوچک در زندگی آینده‌ی این دختران داشته باشیم و اگر چه به خاطر داشتن وظایف متعدد و اعتبارات ناکافی، نمی‌توانیم وظایف‌مان را به طور کامل در مقابل آنها انجام دهیم اما امیدواریم فعالیت‌های بهزیستی، قدم کوچکی در موفقیت‌های این عزیزان بشمار آید.

وی با بیان اینکه بعضا جامعه در مقابل این دختران و زنان سرپرست خانوار، سد پیشرفت و استقلال را ایجاد می‌کند گفت: مادران فداکاری که پشت سر این دختران هستند لذت‌ها را بر خود حرام می‌کنند و از همه‌چیز می‌گذرند تا سد پیشرفت و رشد معنوی و علمی آنان را بشکنند و آنها را به قله‌های معرفت و معنویت برسانند.

دکتر فیروزی با انتقاد از وضعیت نامناسب محیط‌های شهری و اماکن عمومی شهری گفت: دختران و پسران معلول ما با مشکلات عدیده‌ای در زندگی روزانه، تحصیل، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مواجهند و اگر حمایت خانواده‌ها و تلاش خستگی‌ناپذیر آنان نباشد این دختران و پسران نمی‌توانند مسیر زندگی توأم با پیشرفت و موفقیت را طی کنند.

وی مراسمات و برنامه‌های فرهنگی بهزیستی را ابزارهای مفیدی برای استعدادیابی و شکوفایی این استعدادها برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته جشنواره‌های متعددی در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی، نمایشی و هنری برای افراد دارای معلولیت برگزار کرده‌ایم و این کار را ادامه می‌دهیم تا استعدادهای شگرف این گروه از جامعه‌ی هدف، مورد شناسایی قرار گیرد و آنها بتوانند مسیر اشتغال و استقلال را با تکیه بر این استعدادها بپیمایند.

سرپرست بهزیستی خراسان رضوی به معاونین توانبخشی و اجتماعی خود دستور داد بررسی مشکلات این خانواده‌ها را در دستور کار قرار دهند و با حداکثر ظرفیت قانونی و مقدورات سازمانی، مشکلات‌شان را حل کنند.

در این جلسه، مادران این دختران، مشکلات خانوادگی، اقتصادی، معیشتی، مناسب‌سازی، مسکن و اشتغال‌شان را مطرح کردند و دختران نیز ضمن معرفی خود و وضعیت تحصیلی، معلولیت و شرایط‌شان، خواستار حل این مشکلات شدند.

در پایان این جلسه، سرپرست بهزیستی خراسان رضوی هدایایی را که به رسم یادبود برای دختران موفق بهزیستی تهیه شده بود به اآنان اهدا کرد.

مریم مستمندی، سمیه حسینی، مریم حسینی، فاطمه خیری، غزاله مهدی‌پور و نسرین شاهی، دختران موفقی بودند که در این جلسه مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

این دختران در زمینه‌های ورزش، تحصیلات دانشگاهی، رشته‌های فرهنگی هنری و معدل‌های بالای درسی به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌اند.

شایان ذکر است این جلسه به ابتکار مشاور مدیر کل بهزیستی در امور بانوان و خانواده بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردیده بود.

کد خبر 38023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد