بیش از ۳۹۷ هزار نفر در حوزه پیشگیری از اعتیاد خدمت دریافت کرده‌اند

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: ۳۹۷ هزار و ۵۸۶ نفر در حوزه پیشگیری از اعتیاد به صورت اجتماع محور توسط ۵۴ تیم خدمات خود را در سطح استان دریافت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علیرضا وارثی روز دوشنبه در کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ترک اعتیاد استان قزوین که با حضور دکتر روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در سالن جلسات دفتر مدیر کل برگزارشد ، اظهار داشت: ۲۷ مرکز در زمینه اعتیاد زیرنظر اداره کل بهزیستی قزوین فعالیت می‌کنند که شامل مراکز و مجموعه‌های  اقامتی، توانمندسازی، موبایل ون، باشگاه مثبت و توانمندسازی می‌شود.

وی افزود: بیماران پذیرش شده در مراکز اقامتی متجاهر و تمایلی ۲ هزار ۴۹۷ نفر می‌باشند که این افراد در دوران مشخص شده خدمات لازم خود را دریافت می کنند.

این مسوول خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از اعتیاد، براساس دستورالعمل سازمان بهزیستی مرکز جامع اعتیاد راه‌اندازی شده و در حد توان خدمات لازم در این زمینه را ارایه می‌کند که البته در این مراکز مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد که باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

به گفته وارثی، کمپ‌های ترک اعتیاد در استان قزوین جزو بهترین مراکز ترک اعتیاد سطح کشور محسوب می‌شود که اقدامات مختلف و متنوعی در آن انجام می‌شود.

این مسوول با اشاره به اینکه در حوزه اعتیاد وظیفه اصلی بهزیستی، درمان است، تاکید کرد: کار اجتماعی رویکردی زمان‌بر بوده و نباید در این زمینه به هیچ وجه آمارمحور عمل کنیم تا با این وسیله بتوانیم یک کار عمقی و اساسی را به انجام برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: تمامی برنامه‌های اداره بهزیستی استان به نوعی با موضوع اعتیاد گره خورده و به همین لحاظ سعی داریم اقدامات خود را به گونه‌ای انجام دهیم که میانگین استانی را در این زمینه روز به روز کاهش دهیم.

کد خبر 38008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد