فراخوان  دعوت به همکاری سازمان های مردم نهاد جهت  تاسیس جمعیت همیاران  سلامت روانی  اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام شد

فراخوان دعوت به همکاری سازمان مردم نهاد جهت تاسیس جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی بهزیستی استان تهران اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، فراخوان  دعوت به همکاری سازمان های مردم نهاد جهت  تاسیس جمعیت همیاران سلامت روانی  اجتماعی اعلام شد.
در راستای تاسیس جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی در سال جاری سازمان بهزیستی با هدف افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقا سلامت اجتماعی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت و گسترش ظرفیتهای محلی با چشم انداز ارتقاء سلامت اجتماعی از سازمانهای مردم نهاد دارای تجربه و توانائی تسهیلگری اجتماع محور فعال در سطح استان دعوت به همکاری می کند. سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه مشارکت شهروندی، توانمند سازی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی که سابقه فعالیت محلی دارند می توانند تقاضا و پیشنهاد خود را برای اجرا به  دفتر  پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل بهزیستی استان تهران  ارسال نمایند.
فعالیتهای مورد انتظار از جمعیت همیاران سلامت روانی اجتماعی:
از سازمان مردم نهاد داوطلب انتظار می رود که با فعالسازی جمعیت همیاران  سلامت اجتماعی خدمات  زیر را ارائه کند:
1- ارتقا سلامت اجتماعی و افزایش سطح مشارکت اجتماعی در جهت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از طریق ایجاد تغییرات موثر
2- ظرفیت سازی تشکیل، توسعه و تقویت گروههای همیار سلامت اجتماعی از طریق جلب مشارکت محلی
3- اجرای برنامه های اجتماع محور(مبتنی بر جامعه) در جهت کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی محله
4- ترویج و توسعه رویکرد یادگیری و تغییرات اجتماعی در محله
5- تسهیل فرایند های برنامه ریزی مشارکتی توسط مردم محله شامل امجام پروژه های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی
6- تدوین پروژه های مشارکتی محلی؛ هر جمعیت براساس نیازسنجی و تجربیات خود از جامعه محلی
7- راه اندازی پایگاه سلامت اجتماعی
8- آگاهسازی، حساس سازی، توانمند سازی و توسعه ظرفیت های محلی به منظور ارتقا سلامت اجتماعی و پیگیری از آسیبهای اجتماعی شامل برگزاری نشستها و کارگاه های آموزشی تشکیل وب سایت و گروههای مجازی، تولید و انتشار نشریه های محلی –منطقه ای –ملیو بین المللی، تولید و انتشار بروشورها و پمفلت ها، برگزاری همایش ها و نمایشگاههای محلی و منطقه ای
9- فعالیتهای آمارهای محلی: تشکیل بانک اطلاعاتی که شامل مسایل محله، ظرفیت های محله و نیز اطلاعات در باره اماکن عمومی و خصوصی در مورد محلی که جمعیت همیاران در آن محدوده فعالیت می کنند. شامل مراکز بهداشتی/مراکز نگهداری سالمندان/کودکان/مهدها/تاکسی سرویس و اتحادیه های اصناف مختلف و تشکیل بانک اطلاعاتی از اطلاعات اولیه مردم محله ای که جمعیت همیاران در آن دایر است.
10- تهیه نقشه اجتماعی محله و به روز رسانی آن
11- مستند سازی: شامل فرایند شناسایی، ثبت، گردآوری، طبقه بندی، ارزش گذاری و در دسترس قراردادن سوابق با اسناد موجود از قبیل فیلم، عکس، مکاتبات، صورتجلسات، گزارشات، متون خبری و فایلهای کامپیوتری می باشد که ایجاد شرایط جدید با مسئله ای اجتماعی را تائید کرده و یا انجام پروژه و اقدام جمعی رابیان می کند.
 الف) شرایط عمومی
شرایط عمومی جمعیت همیاران کاملا مطابق با شیوه نامه تاسیس اداره، انحلال مراکز و موسسات تحت نظارت سازمان بهزیستی مصوب شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور می باشد.
تبصره: رعایت و التزام به کلیه مفاد شیوه نامه تاسیس، اداره، انحلال مراکز و موسسات  تحت نظارت سازمان بهزیستی مصوب شورای معاونین سازمان بهزیستی کشور الزامی است.

ب) شرایط اختصاصی
1-هیات موسس:
الف) دارا بودن حداقل یک سال سابقه فعالیت اجتماعی موثر با تائید اداره بهزیستی شهرستان /استان(حوزه تخصصی)
ب) گذراندن دوره رهیافتهای مشارکتی و تسهیلگری اجتماعی در محله با ارائه گواهی معتبر(به تائید سازمان بهزیستی)
2- هیات مدیره
الف) دارا بودن حداقل دو سال سابقه فعالیت موثر اجتماعی با تائید اداره کل بهزیستی حوزه تخصصی در مرکز استان و یکسال سابقه فعالیت موثر اجتماعی با تائید اداره کل بهزیستی در شهرستانها
ب)  تحصیلات: حداقل دیپلم
ج) گذراندن دوره رهیافتهای مشارکتی و تسهیلگری اجتماعی در محله با ارائه گواهی معتبر(به تائید سازمان بهزیستی)
تبصره 1: گذراندن دوره های آموزشی الزامی، ضروری بوده و عدم احراز این مهم به منزله احراز ننمودن شرایط اصلی تصدی هیات مدیره می باشد.
تبصره 2: جمعیتهای همیاران سلامت روانی اجتماعی می توانند با هماهنگی با سازمان بهزیستی و برخورداری از حمایت سازمان بهزیستی دوره های مربوطه را برای اعضای جمعیت های همیاران برگزار نمایند.
3-مدیرعامل:
الف) تسهیلگر باشد.
ب) گذراندن دوره های ذیل با ارائه گواهی معتبر(به تائید سازمان بهزیستی)
1- رهیافتهای مشارکتی
2- حمایت یابی
3- پروژه و گزارش نویسی
تبصره 1- گذراندن دوره های آموزشی الزامی، ضروری بوده و عدم احراز این مهم به منزله احراز ننمودن  شرایط اصلی تصدی مدیریت عامل می باشد.
تبصره 2- جمعیت های همیاران سلامت روانی اجتماعی می توانند با هماهنگی با سازمان بهزیستی و برخورداری از حمایت سازمان بهزیستی دوره های مربوطه را برای اعضای جمعیت های همیاران برگزار نماید.

شرایط همکاری مؤسسات مردم نهاد:
سازمان های مردم نهاد لازم است مدارک مؤسسه را به همراه گزارش عملکرد خود در سال گذشته را به معاونت پیشگیری شهرستان تابع ارائه نمایند. بررسی و اظهار نظر درباره عملکرد بر عهده معاونت های پیشگیری شهرستان های تابعه استان تهران است.

واجدین شرایط تا تاریخ 9/4/1400 فرصت دارند تا مدارک خود را تحویل واحد پیشگیری  شهرستانهای تابعه که علاقه مند به همکاری و ادامه همکاری و عقد قرارداد هستند نمایند.

کد خبر 37988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد