شمیرانات| خدمت‌رسانی به ٣٣٨ کودک کار و خیابانی 

مدیر بهزیستی شمیرانات اعلام کرد: چهار مرکز غیردولتی زیر نظارت بهزیستی در حوزه خدمت‌رسانی به کودکان کار و خیابان در قالب طرح حمایتی آموزشی کودک و خانواده فعالیت دارند و به ۳۳۸ کودک خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، علیرضا عمادی بیان داشت: این مراکز به دلیل وضعیت اجتماعی و مشکلات خاص کودکان و نوجوانان کار و خیابانی به منظور ارائه خدمات و بهبود شرایط اجتماعی، کاهش آسیب‌ها و توانمندسازی آنان و خانواده‌هایشان ایجاد شده است و تاکنون به ۳۳۸ کودک کار بدون در نظر گرفتن ملیت، قومیت و مذهب آنان خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی افزود: خدمات ارائه شده به کودکان کار شامل ۱۰۰ مورد خدمات حقوقی، حدود ۱۷۰ مورد سوادآموزی کودکان بالای ۱۵ سال و والدین آنان، ۵۰۰ مورد خدمات پزشکی توان‌بخشی و روانپزشکی، ۲۹ مورد تامین سرمایه اشتغال خرد و بیش از ۲ هزار مورد خدمات مددکاری از جمله مصاحبه و مشاوره است.

خدمت‌رسانی به ٣٣٨ کودک کار و خیابانی در شمیرانات

این مقام مسئول تصریح‌ کرد: در راستای توانمندسازی جامعه هدف در سالی که گذشت ۱۲۸ نفر از سرپرستان این کودکان توسط موسسات مذکور به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده و بالغ بر ۶۰ نفر آنان موفق به فعالیت در یک شغل پایدار شدند.

مدیر بهزیستی شمیرانات خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار ساعت دوره‌های آموزشی، مهارتی و فرهنگی برای کودکان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال ۹۹ نزدیک ۵۵۰ میلیون تومان در قالب کمک‌های موردی (ودیعه مسکن، خرید لوازم ضروری، هزینه تحصیل و کمک هزینه معاش) به کودکان کار و خیابان زیر حمایت بهزیستی شمیرانات از محل اعتبارات شهرستان و مشارکت‌های مردمی پرداخت شد.

به گفته عمادی، توزیع حدود یکهزار و ۲۰۰ بسته حمایتی و یکهزار و ۳۰۰ بسته بهداشتی نیز بین خانواده‌ها انجام شده است.

کد خبر 37930

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد