پردیس|دختران در مراکز شبه خانواده زندگی عادی دارند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس گفت: دختران در مراکز شبهه خانواده بهزیستی زندگی عادی دارند و با هدف بازگشت به خانواده آشپزی و خانه‌داری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، ابوالفضل کرمانی در حاشیه برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) روز دختر در مرکز شبهه خانواده کوثر به خبرنگار ایرنا گفت: در مرکز نگهداری دختران سرای سعادت ۱۸ دختر ۶ تا ۱۲ ساله و در مرکز نگهداری دختران کوثر ۱۴ دختر ۱۲ سال به بالا زندگی می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون دختران تا ۱۸ سال در مراکز نگهداری می شوند اما در مرکز کوثر شهر بومهن دختران بالای ۱۸ سال نیز تحت سرپرستی سازمان هستند و با میل و اراده خودشان از مرکز می روند.

رئیس اداره بهزیستی پردیس گفت: در این مراکز دختران سالمی نگهداری می شوند که والدین خود را بر اثر فوت از دست دادند، بد سرپرست بودند و یا والدین آنها به دلیل جرائم با نظر قاضی فاقد صلاحیت نگهداری از فرزندان دختر خود هستند.

کرمانی ضمن تقدیر از وضعیت تحصیلی دختران مرکز گفت: با وجود همه گیری بیماری کرونا دختران مرکز وضعیت تحصیلی خوبی دارند و در فعالیت‌های اجتماعی سرآمد هستند.

وی ادامه داد: مددکار، مشاور و روانشناس در مرکز حضور دارند و امور دختران با نظر آنها انجام می شود،  همه آنها پرونده مددکاری و روانپزشکی دارند و ملاقات با والدین تنها با دستور دادستان و مناسب بودن شرایط دختران  انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی گفت: در مرکز پردیس امکان واگذاری فرزند خواندگی را نداریم، خانواده های متقاضی باید مراحل مختلفی را برای احراز صلاحیت پشت سر بگذارند تا از محل نگهداری شهر دیگری که فرزند آماده ترخیص داشته باشد برای آنها اقدام کنیم.

کرمانی گفت: برخی از دختران این مرکز شاغل هستند و اشتغال آنها با تحقیقات کامل سازمان محقق شده است، این دختران نزد ما امانت هستند و ما در قبال آنها مسئول هستیم.

وی ادامه داد: دخترانی که بخواهند ادامه تحصل بدهند مشمول کمک هزینه تحصیلی سازمان می شوند و از خیران شهرستان برای حمایت از دختران مرکز دعوت به حضور و مشارکت می کنیم.

کد خبر 37920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد