پاکدشت| ۱۰۵ مددجو از معافیت انشعابات برخوردار شدند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: ۱۰۵ نفر از مددجویان تحت حمایت بهزیستی در یکسال گذشته از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز و عوارض شهرداری به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلون ریال معاف شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمود برزگر گفت: یکی از شاخص‌های توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی تامین و احداث مسکن برای مددجویان است که به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای ارائه خدمات حمایتی برای افراد تحت پوشش انجام می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس، مبنی بر معافیت هزینه‌کرد انشعابات حامل های انرژی برای مددجویان بهزیستی بیان کرد: در راستا تحقق این مهم، ۳۲ نفر از پرداخت حق انشعاب آب، ۳۳ نفر حق انشعاب برق، ۲۵ نفر حق انشعاب گاز و ۱۵ نفر از عوارض شهرداری معاف شدند که مابقی جامعه هدف ساکن در مناطق شهری و روستایی می‌توانند با ارائه معرفی نامه از سوی بهزیستی می‌توانند کنتور و انشعاب رایگان دریافت کنند.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: سال گذشته با هدف ارتقای سطح توانمندسازی ۱۶۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی از اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها و سازمان بهزیستی و ۴۴ نفر از محل بیمه روستائیان و عشایر از بیمه بازنشستگی بهره‌مند شدند.

برزگر ادامه داد: ۶۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنها که دچار مشکلات فرهنگی، عاطفی، اقتصادی و اجتماعی بوده و نیازمند حمایت از طریق مددکاری هستند مستمری ماهیانه و کمک هزینه معیشتی نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۳ مرکز بهبودی اقامتی میان مدت وابستگی به مواد مخدر در شهرستان پاکدشت وجود دارد، بیان کرد: در حوزه پیشگیری، ۲ هزار و ۸۸۵ پرونده در بهزیستی تشکیل شده و با پرداخت ۳۸ مورد یارانه به مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، بیش از چهار هزار جلسه خدمات مشاوره صورت با هزار و ۳۰۰ نفر انجام شده است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش ها به صورت مجازی، بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در قالب دوره های آموزش برخط زندگی و خانواده، و هزار و ۲۰۰ نفر نیز در دوره آموزش پیش از ازدواج از خدمات دفتر مشاوره حوزه پیشگیری بهره مند شده اند.

رئیس بهزیستی پاکدشت گفت: در راستای کمک به اشتغال معتادان بهبود یافته، در سال گذشته مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی به پنج نفر پرداخت شد و علاوه بر این، ۱۹۰ میلیون ریال یاری برگ در بین ۳۸ نفر از معتادان بی بضاعت که قصد درمان داشتند، توزیع شده است.

کد خبر 37914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد