آمار آسیب‌های اجتماعی نوپدید در میان جوانان نگران‌کننده است

در رسانه های استان کرمان- خبرگزاری فردای کرمان – گروه جامعه: مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان این‌که خانواده‌ها متاسفانه تناسب در بخش تربیت فرزندان را از دست داده‌اند، گفت: «تعامل‌ها و دوستی بین فرزندان و والدین در اکثر خانواده‌ها بسیار کم‌رنگ شده و در اکثر خانواده‌ها تنها نقشی که برای والدین مانده، نقش تدارکاتچی است که این بسیار بد است و تبعات خیلی خاصی را در جامعه دارد».

وی آمار آسیب‌های اجتماعی نوپدید در جامعه خصوصا در میان جوانان را بسیار نگران‌کننده دانست و افزود: «گذر سالم و با کمترین آسیب از این وضعیت مستلزم یک مدیریت هوشمندانه و علمی در سطح کلان و سایر سطوح مدیریتی تا خانواده‌ها است».
به گزارش فردای کرمان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان کرمان، عباس صادق‌زاده در نشست شورای فرهنگی و شورای اقامه‌ی نماز بهزیستی با اشاره به اهمیت توجه به لزوم رشد فرهنگی جامعه با تکیه بر آموزه‌های ملی مذهبی، بیان کرد: «یکی از ماموریت‌هایی که سازمان بهزیستی به عنوان متولی تخصصی مسائل اجتماعی دارد بحث  ارتقاء سطح فرهنگی در همه‌ی ابعاد است که ضرورت توجه به این بحث در جامعه‌ی امروز ما نسبت به گذشته بیشتر احساس می‌شود، چراکه در گذشته بحث‌هایی مثل مداخلات فرهنگ غرب و امثال آن را به این صورت نداشتیم، فضای مجازی نبود، دسترسی‌ها به این شکل نبود و طبیعتا جامعه مصونیت بیشتری داشت».
وی افزود: «اما امروزه کار سخت‌تر است. امروزه هم به‌خاطر دسترسی‌های آسان و تبادل اطلاعات در فضای مجازی و هم از نظر در دسترس بودن این فضاها و همچنین از نظر اجتماعی، خانواده‌ها متاسفانه تناسب در بخش تربیت را از دست داده‌اند».
صادق‌زاده ادامه داد: «در گذشته خانواده‌ها اکثرا به‌صورت پدرسالاری مدیریت می‌شد که با وجود اشکالات اجتماعی این روش، کنترل و تربیت فرزندان راحت‌تر بود. زیرا حرف‌شنوی در خانواده از پدرها و به‌طور کلی از بزرگترها بیشتر بود. اما سبک امروزی که نقطه‌ی مقابل پدرسالاری یعنی فرزندسالاری است، تبعات بسیار بدتری نسبت به پدرسالاری دارد چراکه در این روش خانواده‌ها حداقل نقش را دارند و به‌التبع آن تعامل‌ها و دوستی بین فرزندان و والدین در اکثر خانواده‌ها بسیار کم‌رنگ شده است و در اکثر خانواده‌ها تنها نقشی که برای والدین مانده است، نقش تدارکاتچی است که این بسیار بد بوده و تبعات خیلی خاصی را در جامعه دارد».
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که مشکلات فرهنگی و اجتماعی که امروزه در سطح جامعه با آن دست به گریبان هستیم منتج از شیوه‌های تربیتی ناکارآمد امروزی است، اظهار کرد: «گذر سالم و با کمترین آسیب از این وضعیت مستلزم یک مدیریت هوشمندانه و علمی در سطح کلان و سایر سطوح مدیریتی تا خانواده‌ها است، لذا ما به‌عنوان متولیان اجتماعی و فرهنگی جامعه باید با ارتقاء سطح آگاهی‌ها و توانمندی‌های خود در این حوزه ابتدا از خودمان شروع کرده و با درایتی عالمانه و کارشناسی‌شده سعی در ارتقاء و اصلاح کاستی‌ها و کمبودهای موجود داشته باشیم و این مهم تنها با عملکرد درست متولیان در این عرصه میسر خواهد بود».
مدیر کل بهزیستی استان کرمان آمار آسیب‌های اجتماعی نوپدید در جامعه خصوصا در میان جوانان را بسیار نگران‌کننده دانست و تاکید کرد: «نمی‌خواهم با زبان آمار و ارقام جامعه را نگران کنم اما از همه‌ی متولیان خواهش می‌کنم بحث پیشگیری، کنترل و درمان عالمانه و تخصصی را جدی بگیرند».
وی با اشاره به این‌که ایجاد اشتیاق و رغبت در جامعه به منظور ورود مسئولانه‌ی توام با آگاهی همه‌ی اقشار تاثیرگذار جامعه به مسایل فرهنگی ازاهداف ما است، گفت: «رساندن جامعه به سر منزل مقصود با بیشترین بهره و کمترین آسیب، وظیفه‌ی اصلی سازمان بهزیستی است»

کد خبر 37911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد