کرمان برای میزبانی مسابقات دو و میدانی نابینایان کشور انتخاب شد

در رسانه های استان کرمان - خبرگزاری کرمان نو - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: بهزیستی این استان برای میزبانی مسابقات دو و میدانی نابینایان کشور در تیرماه امسال انتخاب شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، عباس صادق زاده  روز شنبه در چهارمین نشست هیأت رئیسه ورزش‌های نابینایان وکم بینایان استان با اشاره به وضعیت مطلوب دور جدید این هیأت افزود: در این دور جدید  شاهد تحولات مطلوبی در بخش‌های مختلف به ویژه برآورده کردن توقعات ورزشکاران و همچنین استعدادیابی بوده‌ایم و  همچنین در بخش بانوان عملکردها راضی کننده بوده است که این نشان می‌دهد که روند درستی در این مسیر انتخاب شده است.
وی افزود: در سال‌های گذشته در زمینه استعدادیابی گروه افراد دارای معلولیت در همه بخش‌ها و به ویژه  نابینایان ظرفیت‌های بزرگی را از دست داده‌ایم اگرچه ورزش افراد دارای معلولیت در استان کرمان حرف اول را در کشور می‌زد اما ما سه برابر این افراد ظرفیت کشف نشده داریم که می‌توانند مدال آور باشند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: از هر ۴۰ نفر ۶ نفر می‌توانند به صورت تخصصی وارد دنیای حرفه‌ای شوند و آن ۳۴ نفر دیگر هم آمادگی ورود به ورزش‌های همگانی را دارند.
صادق زاده همچنین خواستار تعیین تقویم ورزشی برای سال جاری شد و اظهار داشت: برای اینکه ورزشکاران و مربیان ما در اعزام های خارجی با مشکل زبان مواجه نباشند یک دوره کلاس آموزش زبان انگلیسی محاوره برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.
وی همچنین با قدردانی از موفقیت‌های ورزشکاران کرمانی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان گفت: با تلاش‌های صورت پذیرفته موفق شدیم میزبانی مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور؛ انتحابی تیم ملی  نابینایان و کم بینایان کشور در تیرماه امسال را بر عهده بگیریم و امیدواریم با برنامه ریزی  و تلاش سهمیه ورزشکاران کرمانی بیش از سایر استان‌ها باشد.

کد خبر 37910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد