برگزاری مراسم بزرگداشت روز دختر با عنوان " دختران؛ حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار "

صبح شنبه؛ 22 خرداد ماه به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر مراسم بزرگداشتی با عنوان " دختران؛ حمایت های روانی – اجتماعی، توسعه پایدار " در خانه سلامت دختران و ندای مهر استان با حضور مسئولین استانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ جمال پایه دار؛ معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به همه؛ بویژه دختران جامعه هدف بهزیستی، عنوان کرد : مراکز ندای مهر و خانه سلامت با هدف شناسایی و جذب و توانمندسازی دختران در معرض آسیب اجتماعی فعالیت می نمایند.

وی در ادامه افزود : مراکز مذکور به صورت خیریه ای و غیردولتی اداره می شوند و به دختران بالای 12 سالی که بنا به هر دلیل و بر اثر یک سری مشکلاتی که در خانواده دچار می شوند خدمات غیراقامتی ارائه  می دهند.

در ادامه سمانه سلیم پور؛ مسئول فنی مرکز ندای مهر عنوان کرد: این مرکز از آذرماه سال 96 شروع به کار کرده و در زمینه پذیرش دختران در معرض آسیب فعالیت می نماید و مراجعین از طریق خود معرف، مرکز اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، دادگستری و ... به این مرکز ارجاع می گردند.

وی ضمن تقدیر از تعدادی از خدمت گیرندگان مرکز؛ خاطرنشان کرد: مرکز ندای مهر دختران( ریحانه) با هدف کاهش آسیب های اجتماعی دختران در معرض آسیب اجتماعی و افزایش حضور در اجتماع با توانمند سازی مبتنی بر فرد، خانواده و اجتماعی در حال ارائه خدمات می باشد.

در پایان اعظم کاظمی؛ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به این که زن همیشه در هر جایی و با هر موقعیتی که قرار بگیرد نقش آفرین هست و این نعمتی است که خداوند در وجود زنان قرار داده و لطف و مرحمت را در حق زن کامل کرده است عنوان کرد: این خصوصیت انسان بودن، عاطفی بودن و بهره مندی از درک بالا و نمونه بارز آن هم وجود چنین مراکزی است که برای نگهداری و حمایت های روانی - اجتماعی و توانمندسازی از فرزندان در معرض آسیب در حال فعالیت هستند.

کاظمی در ادامه عنوان کرد : شما به عنوان افرادی که در این مراکز در حال فعالیت هستید کار بسی ارزشمند و قابل تقدیر را  انجام می دهید و انشالله که بتوانید خانواده هایی را بسازید که در ادامه مسیر زندگی با مشکل مواجه نشوند.

گفتنی است؛ در این مراسم از کارشناسان امور آسیب دیدگان اجتماعی و کارشناسان شاغل در خانه سلامت و ندای مهر و دختران توانمند شده این مراکز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 37906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد