شناسایی ۹هزار معلول با اجرای برنامه CBR در زنجان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : در سال ۹۷ بیش از ۹ هزار معلول دربرنامه cbr (توانبخشی مبتنی بر جامعه ) از خدمات کمک توانبخشی ، آموزش واشتغال بهزیستی برخوردار شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از زنجان؛  محمد محمدی گفت :  بر اساس غربالگری های انجام شده در سال گذشته و ارجاع تمامی معلولین شناسایی شده در طرح cbr   به کمیسیون تشخیص معلولیت معاونت توانبخشی و تفکیک معلولین شهری و روستایی بیش از ۹ هزار معلول تشخیص و از خدمات توانبخشی برخوردار شدند.
محمد محمدی با اشاره به اجرای برنامه CBR در استان زنجان گفت : توانبخشی مبتنی بر جامعه یا CBR با هدف شناسایی معلولان در روستا و ارائه خدمات توانبخشی به معلولان در متن جامعه است که این امر در سال گذشته با ۲۲ تسهیلگر اجرایی شد.
محمدی تصریح نمود:در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی لازم برای فرد معلول ایجاد شود.

وی ابراز کرد: ارائه وسایل توانبخشی، کمک درامر  اشتغال محلی، مساعدت درامورتوانبخشی وآموزشی از جمله اهداف اجرای برنامه است که در راستای توانمندسازی جامعه هدف  میباشد  .
این مقام مسئول با اشاره به مزایای اجرای این یرنامه در استان گفت: بهره‌مندی معلولان و خانواده‌های آنان از آموزش ارائه شده و ارائه وسایل کمک توانبخشی و ویزیت در منزل برای افراد واجد شرایط از جمله مواردی است که در محل زندگی فرد به فرد ارائه می‌شود.


وی یکی از مهم‌ترین نتایج اجرای این برنامه را فراهم کردن  اشتغال پایدار برای معلولان دانست و خاطرنشان کرد: در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد که این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی و استفاده از تکنیک های ساده تسهیل گری مانند استاد- شاگردی در روستاها اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.


محمدی تصریح کرد: دربرنامه cbr ، خانواده و اعضای اجتماع محلی با همکاری یکدیگر و در جریان یک برنامه مشارکتی و توسعه محور، در کنار هم برای بهبود و ارتقای وضعیت زندگی افراد کم توان تلاش می کنند.  
همچنین امیدواریم درسال جاری نیز با تخصیص اعتبارات مناسب و درتداوم برنامه توانبخشی مبتنی برجامعه، بتوانیم خدمات بهتری به جامه هدف -که شایسته دریافت آن هستند -ارائه نماییم.

کد خبر 379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 0
    لطفا مشکلات معلولان در استان کرمانشاه شهرستان سنقر رسید کنید فقط مددجویان داری پارتی و آشنا خدمات شهرستان برخودارند نه معلولیت شدید

خدمات الکترونیک پرکاربرد