توانمندی، چشم انداز مراکز حمایت های روانی-اجتماعی دختران

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در آیین تجلیل از دختران توانمند شده مرکز حمایت های روانی – اجتماعی دختران و خانواده، توانمندسازی را هدف اصلی مراکز مذکور عنوان کرد.

دکتر فرگل صحاف در این مراسم که با حضور دختران و مددکاران این مراکز برگزار شد؛ ضمن تبریک میلاد کریمه ی اهل بیت، اولویت دهی به حل مشکلات دختران این مراکز را از اهم فعالیت های بهزیستی برشمرد و ابراز داشت: شناسایی و جذب دختران در معرض آسیب های اجتماعی، انجام مداخلات تخصصی برای قشر مذکور و کمک به ارتقای سطح امنیت محیط زندگی این دختران از اهداف اختصاصی  این مراکز می باشد.

توانمندی، چشم انداز مراکز حمایت های روانی-اجتماعی دختران

وی ادامه داد: پشتکار دختران توانمند شده در مراکز بهزیستی که با وجود مشکلات متعدد در مسیر ارتقاء زندگی خویش گام بر می دارند ستودنی می باشد و هدف مرکز مذکور در استان نیز پی ریزی بنیان مستحکم خانواده برای دختران مرکز می باشد.

صحاف خود معرفی، شناسایی و جذب توسط مددکار، ارجاع از سازمان ها و دستگاههای دولتی و غیردولتی را از روش های پذیرش این مراکز عنوان کرد و افزود : خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، بهداشتی و درمانی، آموزشی، مشاوره ای و حقوقی به خدمت گیرندگان از مرکز ارائه می شود و از زمان تاسیس مرکز ندای مهر در استان در سال 1394 سیصد وشصت نفر در این مرکز پذیرش شده و 100نفر از آنان به توانمندی واقعی رسیده اند.

شایان ذکر است در این آیین که به ابتکار معاونت امور اجتماعی استان و به همت اداره بهزیستی شهرستان تبریز برگزار شد؛ از برگزیدگان مسابقه های "دوستت دارم دخترم"،"مادر عزیز من کیست؟"،"پدر عزیز من کیست؟" و" مسابقه ی تصویری" و مددکاران و کارشناسان برگزیده با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 37898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد