در عصر حاضر سلامت روان یکی از مهمترین شاخص های بهداشت یک جامعه قلمداد می گردد

برگزاری اولین کارگروه سلامت روان در استان سمنان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اولین کارگروه سلامت روان به دبیری بهزیستی استان برگزار شد.

این جلسه با حضور علیرضا ایزدپور مدیرکل، انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری، دکتر صفای کارشناس ستادی اداره کل بهزیستی استان و کارشناسان دستگاه های اجرایی همکار در بخش سلامت روان استان در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی استان برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی به اعضاء و تقدیر از عوامل برگزاری جلسه با موضوع سلامت روان، هدف از این جلسه را ایجاد هماهنگی، استفاده از ظرفیت موجود در راستای ارتقای سلامت روانی و اجتماعی بیان و افزودند : در عصر حاضر سلامت روان یکی از مهمترین شاخص های بهداشت یک جامعه قلمداد می گردد و عمیقاً مورد توجه روانپزشکان، روانشناسان و سایر دانشمندان علوم رفتاری واجتماعی قرار گرفته است.

ایشان در ادامه : با توجه به همه گیری شیوع ویروس کرونا، نگرانی و اضطراب ناشی از ترس از ابتلا به بیماری، افزایش تعداد مبتلایان و مرگهای ناشی از ابتلا به کرونا ضرورت مداخلات روانشناختی در کنترل تنشـهای روانی جامعه غیر قابل اجتناب بوده و با توجه به لزوم رعایت فاصله گیری اجتماعی، درخانه ‌ماندن جهت پیشگیری از انتقال بیماری، الزام به قرنطینه یا بستری در بیمارستان دسترسی به خدمات مشاوره و افزایش توانمندی روانی و اجتماعی الزامی است.

ایزدپور افزود : باید برای ارتقاء شادی و نشاط در جامعه تلاش کرد و امروز نیازمند ایجاد این شادی وامید به زندگی هستیم و باید به این نکته توجه داشت که عدم کنترل سلامت روان در جامعه ما در دیگر بخش ها متضرر خواهیم شد و صدمات غیر قابل جبرانی را در آسیب های اجتماعی خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان خواستار حضور بیش از پیش متولیان و متخصصین سلامت روان در این بخش به منظور ارتقاء سطح سلامت روان جامعه شدند و ابراز داشتند : اداره کل بهزیستی استان سمنان با تحت نظارت داشتن ۲۹ مرکز و دفتر مشاوره دولتی و غیردولتی در سطح استان که خدمات روانشناختی و مشاوره در زمینه های فردی، خانوادگی، زناشویی و ... به آحاد جامعه ارئه می نمایند.

ایشان در ادامه معرفی خدمات بهزیستی در بخش روانشناختی و مشاوره به مرکز مشاره تلفنی ۱۴۸۰  اشاره و ساعت ارائه خدمات این خط تلفنی را از ۸ صبح  تا ۱۲ شب بیان و اظهار داشتند : خدمات تلفنی این خط در تمامی ایام هفته به غیر از روزهای تعطیل بوده و از ویژگی خط ۱۴۸۰ را سهولت دسترسی، ارائه خدمات مشاوره درزمینه های فردی، خانوادگی، تربیت کودک، مشاوره ازدواج و ...  به تماس گیرندگان اعلام و تعداد کارشناسان پاسخگو این خط را ۴ نفر نیرو فعال و دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری بیان داشتند.

در ادامه جلسه انسیه ایمانی معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان ضمن تقدیر از حضور مدیرکل و کارشناسان دستگاه های اجرای همکار در بخش سلامت روان گزارشی از عملکرد بهزیستی استان در امر روانشناختی و مشاوره پرداخته و توضیحات تکمیلی را در خصوص هدف برگزاری اولین جلسه کارگروه سلامت روان ارائه داشتند.

این جلسه با معرفی اعضاء و ظرفیت های دستگاه های اجرایی ادامه و در خصوص بحث روان و ارتقاء سطح سلامت روان در جامعه بحث و تبادل نظر شد و مصوباتی در این خصوص به تصویب اعضاء رسید.

کد خبر 37870

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد