بندرعباس| نشست مشترک بهزیستی و بسیج قرارگاه تحول محلات آسیب خیز سپاه

رئیس بهزیستی بندرعباس گفت: کلید محرومیت‌زدایی و رفع فقر در جامعه ایجاد اشتغال پایدار برای محرومین است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ با هدف بررسی زمینه‌های همکاری مشترک  و ایجاد زمینه اجرای برنامه های کاهش آسیب و رفع  فقر و محرومیت در مناطق آسیب پذیر و نیز زدون زنگار محرومیت از چهره ساکنان منطقه شهرک توحید ، حجت الاسلام والمسلمین  احمد خادمی پور  فرمانده قرارگاه بسیج تحول منطقه  شهرک توحید به همراه محمد بلارک مسئول کارگروه محرومیت‌زدایی ،اشتغال و گروههای جهادی بسیج با علی جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس دیدار و گفتگو کردند.

 رییس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس در جریان برگزاری این نشست به ارائه گزارش فعالیت ها و خدمات سازمان بهزیستی در حوزه های مختلف به عموم و گروه‌های مختلف جامعه هدف تحت پوشش پرداخت .

وی اظهار داشت : یکی از ماموریت ها و  رسالت‌های اصلی سازمان بهزیستی همانند مجموعه‌های سپاه محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار ضعیف و نیازمند جامعه است که این مهم محقق نمی گردد ، مگر با همراهی و تعامل سایر دستگاههای اجرایی.

وی ادامه داد : سازمان بهزیستی یک نهاد حمایتی و مردمی است که با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و توزیع عادلانه رفاه اجتماعی در حال  خدمت رسانی  به مردم در مناطق آسیب خیز، محروم و کمتر توسعه یافته می باشد.

علی جاودان در بخش دیگری از سخنان خود گفت : کلید محرومیت‌زدایی و رفع فقر در جامعه ایجاد اشتغال پایدار برای محرومین است و بهزیستی بندرعباس همواره این آمادگی را دارد که از ظرفیت‌های خیرین و کارآفرینان در راستای اشتغال زایی برای مددجویان تحت پوشش ، با استفاده از تسهیلات و منابع در اختیار استفاده نماید .

فرمانده قرارگاه بسیج تحول منطقه  شهرک توحید نیز هدف قرار گاه تحول محلات را رفع  فقر و محرومیت از چهره جامعه به ویژه مناطق کمتر برخوردار و آسیب پذیر دانست و اذعان  داشت :  ایجاد اشتغال ،  بستر سازی و درآمد پایدار برای نیازمندان یکی از مهمترین اولویت‌های طرح تحول محلات است  ، تا نیازمندان و محرومین جامعه برای ادامه زندگی و معیشت خود به کمک دیگران نیاز نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین  احمد خادمی پور  اضافه کرد: یکی از اصلی ترین ماموریت های سپاه تلاش برای رفع مشکلات مردم در  نقاط آسیب خیز  است تا بتواند از تمامی ظرفیت های مردمی و  دستگاه‌های اجرایی برای رفع  بخشی از مشکلات محرومین در  مناطق کمتر برخوردار  استفاده  نماید .

شایان ذکر است استفاده از ظرفیت‌ها و منابع موجود در هر دو مجموعه در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی،  استفاده از ظرفیت فضای فیزیکی و تجهیزات موجود مسجد حضرت امام حسین (ع) شهرک توحید جهت راه اندازی کارگاه  خیاطی با هدف ایجاد اشتغال برای جامعه هدف تحت پوشش و مردم ساکن در منطقه ،  استفاده  از تسهیلات اشتغال سازمان بهزیستی جهت اشتغال زایی مددجویان ، استفاده از ظرفیت  کارآفرینان خیر بهزیستی در راستای  توانمند سازی مددجویان تحت حمایت و آموزش ساکنین آن منطقه از  مهمترین محورهای این نشست بود.

کد خبر 37831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد