فضاهای اماکن مذهبی جهت دایر کردن نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار در اختیار بهزیستی قرار داده شود

مدیرکل بهزیستی استان البرز با مدیرکل ستاد اقامه نماز دیدار کرد و در این جلسه تفاهمنامه همکاری فی مابین این دو اداره کل به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت و ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر  گفت : در حال حاضر حدود ۶۰۰ نفر از فرزندان ما در مراکز شبه خانواده هستند و این فرزندان به لحاظ اینکه بد سرپرست، بی سرپرست و یا فاقدسرپرست مؤثر هستند بسیار آسیب پذیرند و به عقیده من برای پیشگیری از آسیب ها در میان این عزیزان ترویج فرهنگ نماز یکی از راهکارهای اساسی است که اثبات شده هم هست که توسل و تمسّک به مسائل و دستورات دینی میتواند یک سپر در مقابل بلایا خصوصا آسیب های اجتماعی باشد.

وی گفت :  شعار امسال در دهه کرامت «خدمت کریمانه؛ گره گشایی به رسم اهل بیت علیهم السلام» تعیین شده است، خصوصاً خدمت بی منّت برای اقشار آسیب پذیر که مورد توجه‌ و مورد نظر معصومین بودند مورد تاکید است.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : در ارتباط با اشاعه فرهنگ نماز در مراکز تلاشمان اینست که در وهله اول خود متولّیان را آگاه کنیم که اگر قرار است فرزندان سالمی را تحویل بدهند که بتوانند نقش خودشان در جامعه را بدرستی ایفاء کنند باید همه ی زوایای زندگی را به آنان آموزش دهیم و مهارت های لازم برای حضور در جامعه را داشته باشند و از بهترین راهکار ها اینست که ایّام فراغت این عزیزان با استفاده از ظرفیت های دستگاه شما غنی و پر گردد.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : حدود پنج هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش داریم که در شرایط بسیار بد اقتصادی زندگی میکنند اگر روی این موارد کار نشود در آینده با چالش های بسیار جدی مواجه خواهند بود.

دکتر حیدری تصریح کرد : در استان البرز چیزی در حدود ۲۵۰۰ کودک کار وجود دارد و حداقل باید تاب آوری را به آنان آموزش داد که دچار مشکل و چالش در زندگی شخصی و اجتماعی شان نشوند.

وی گفت : طبق آمار رسمی شهر کرج ۱ میلیون و نود هزار نفر حاشیه نشین دارد که نیازمند حمایت و خدمات و نگاه ویژه هستند، اما متاسفانه نگاه ها بیشتر سخت افزاری است و به بازسازی و باز آفرینی بافت های فرسوده معطوفند و به بافت های ذهنی افراد که تبدیل به فرهنگ آنان شده است کمتر توجه شده است که باید در اولویت بازسازی و بازتوانی قرار بگیرند.

مدیرکل بهزیستی اضافه کرد : با توجه به ظرفیت هایی که شما دارید و با عنایت به اینکه هم علمای دینی و هم عزیزانی که روانشناسی اسلامی را بخوبی میدانند در کنار شما هستند و میتوانند به ما نیز کمک کنند ماهم در کنارتان خواهیم بود تا با هم افزایی بیشتر انشاءالله تلاش کنیم آسیبهای اجتماعی کنترل و کاهش یابد.

وی در خصوص مراکز مشاوره افزود : بیش از هفتاد و شش مرکز مشاوره داریم و تمامی مراکز استان تحت نظر ما هستند اما تأکید من بیشتر بر روانشناسی دینی هست، مراکز مشاوره عمدتاً درس های کلاسیک و دانشگاهی که فرا گرفته اند را ارائه میدهند اما وقتی که شما حضور داشته باشید کار تکمیل می شود و با تأکید بر روان شناسی دینی، اسلامی و مذهبی میتوان بسیار مؤثرتر عمل کرد.

دکتر حیدری تاکید کرد : در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار که بسیاری از آنها توانمندی های خاص دارند و کارهای بسیار ارزشمندی را ارائه میدهند تسهیلات خوبی ارائه میدهیم اما متأسفانه دسترسی به بازار ندارند و خیلی تلاش کردیم که در شهر کرج بازارچه ای باشد مخصوص این خانم ها که محصولاتشان را عرضه کنند ولی تاکنون علی رغم پیگیری های متعدد فضایی برای این کار در اختیار قرار نگرفته است.  

وی افزود :در برخی شهرستان ها مانند ساوجبلاغ و طالقان موفق شدیم نمایشگاه بگذاریم اما در شهر کرج نتوانستیم جایی بصورت متمرکز در نظر بگیریم لذا از شما درخواست داریم فضاهای اماکن مذهبی را برای دائر کردن غرفه هایی جهت نمایشگاه محصولات و دستاورد های زنان سرپرست خانوار در اختیار ما بگذارید قطعاً در این صورت مردم نیز استقبال خواهند و کسب و کارشان رونق خواهد گرفت.

وی افزود : برای شروع همکاری های فوق برنامه در سال جاری پیشنهاد میگردد در دهه کرامت نشست هایی تحت عنوان مهارت های زندگی و امثالهم در مراکز نگهداری فرزندان تحت پوشش بهزیستی برگزار گردد و از ظرفیت ستاد اقامه نماز در این مسئله بهره برد.

دکتر حیدری افزود : در ارتباط با نماز ما جدی ترین، مصمم ترین و متعهد ترین فرد را که خانم قنبرزاده هستند در اداره کل مامور این امر کرده ایم که با جدّیت تمام پیگیر مسائل هستند و تلاششان را میکنند.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل مرادی مدیرکل ستاد اقامه نماز استان نیز ضمن تشکر از فعالیت های بهزیستی استان در جهت اشاعه فرهنگ نماز از دکتر اسدالله حیدری تقدیر و تشکر نمود و افزود : از زحمات اداره کل بهزیستی و در راس آن جناب دکتر حیدری و همکار امور فرهنگی ایشان سرکار خانم قنبرزاده تشکر و قدردانی میکنم، انصافا بهزیستی از جمله دستگاههایی هست که پیگیر برنامه های تبیین شده ستاد اقامه نماز است و الحمدالله برنامه سال ۹۹ به نحو مطلوبی انجام شد و طبق ارزیابی که انجام دادیم برنامه ای مدوّن و بسیار خوبی تدارک دیده شده بود که بهزیستی جزء دستگاه های برتر در این زمینه است و ما با تعاملی که با دبیران و دستگاهها داریم در پایان سال متوجه می شویم که چه دستگاهی کار انجام داده و چه دستگاهی کاری انجام نداده است.

وی افزود : ما خودمان قائل به امتیازات مکتسبه از سوی دستگاهها نیستیم گر چه اگر شاهد بر فعالیت باشد خوب است، اما کاری را که انجام میدهیم نیّت را بر رضای خداوند می گذاریم و این امتیازات دستورات اداری هست که ما انجام میدهیم ولی اگر واقعاً نیّت ترویج نماز باشد کارمان صد ها برابر رنگ و بویی خدایی خواهد داشت و بهتر و مؤثر تر خواهد بود.

وی افزود : برنامه های سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نیز طی نامه ای برای نظر سنجی به ادارت ارسال شده که از ظرفیّت دستگاهها بهتر و بیشتر استفاده شود.

وی گفت : افراد ابتدا باید به تعادل شخصیتی برسند و بعد به تعالی و رشد و شکوفایی اگر افراد به تعادل و تعالی نرسند باز هم شخصیتشان بهم خواهد ریخت، ما افراد متخصصی داریم در زمینه روانشناسی و مشاوره و این امادگی را داریم برای نوجوانانی که در مراکز بهزیستی هستند کلاسهای مختلفی برگزار نمائیم.

وی بیان داشت : ما بدنبال کار هدفمند هستیم، در این زمینه ۱۰ برنامه موشن گرافی آماده کرده ایم که از صداوسیما در حال پخش هست.

حجت الاسلام مرادی ابراز داشت : تمرکز ما بروی دستگاههایی است که کار فرهنگی انجام میدهند از جمله بهزیستی  و آموزش و پرورش که جامعه هدف گسترده ای دارند.

مدیرکل اقامه نماز البرز بیان داشت : پیرو فرمایش دکتر حیدری قطعا در همین دهه مبارک کرامت خدمت فرزندان و دختران مقیم در مراکز بهزیستی میرسیم  زیرا این فرزندان به واسطه شرایطی که دارند و سن این کودکان معتقدم بستر بسیار مناسبی است که ذهن آنان را با مسائل فرهنگی و مذهبی بیشتر و تخصصی تر آشنا سازیم.

حجت الاسلام مرادی در خصوص زنان سرپرست خانوار اضافه کرد : همانگونه که خوراک فکر این افراد را باید فراهم کنیم نیازهای مادیشان را نیز باید فراهم کنیم، قائل بر این هستیم که برای زنان سرپرست خانوار باید اشتغال ایجاد کنیم و از طریق مرکز نیکوکاری و فضاهایی که در مساجد و اماکن مذهبی داریم یک جای امن برای ارائه کسب و کارشان فراهم کنیم و نیاز شما در این زمینه انشالله برطرف گردد.


در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری فی مابین این دو اداره کل به امضا طرفین رسید و لوح تقدیر بابت کسب رتبه برتر بهزیستی استان در سال ۹۹ تقدیم به دکتر اسدالله حیدری و مریم قنبرزاده مسئول امور فرهنگی بهزیستی گردید.

فضاهای اماکن مذهبی جهت دایر کردن نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار در اختیار بهزیستی قرار داده شود

فضاهای اماکن مذهبی جهت دایر کردن نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار در اختیار بهزیستی قرار داده شود

فضاهای اماکن مذهبی جهت دایر کردن نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار در اختیار بهزیستی قرار داده شود

فضاهای اماکن مذهبی جهت دایر کردن نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار در اختیار بهزیستی قرار داده شود

فضاهای اماکن مذهبی جهت دایر کردن نمایشگاه محصولات زنان سرپرست خانوار در اختیار بهزیستی قرار داده شود

کد خبر 37811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد