باخرز | 30 خانواده دو معلولی باخرز صاحب‌خانه می‌شوند

مدیر کل طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تأمین زمین و مسکن مورد نیاز خانواده‌های دو معلولی شهرستان باخرز قول مساعد داد.

مسعود حیدروند که در جلسه‌ای با حضور فرماندار و رئیس بهزیستی این شهرستان صحبت می‌کرد گفت: آمادگی داریم مسکن همه‌ی خانواده‌های دو معلولی شهرستان باخرز را تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مسکن به عنوان معین اقتصادی باخرز طراحی شده است گفت: هدف این طرح برقراری عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی، بهبود فضای کسب و کار و رشد اقتصادی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی باخرز وی همچنین از اجرای تفاهم‌نامه‌ با بهزیستی در زمینه‌ی تأمین دو دستگاه غربالگری بینایی و شنوایی در این شهرستان خبر داد.

این گزارش می‌افزاید: در این تفاهم‌نامه مقرر بود ۱۸۰ میلیون تومان از سوی بهزیستی و ۹۰ میلیون تومان از طرف بنیاد به عنوان معین اقتصادی در این بخش تزریق شود که با هماهنگی آقای حیدروند این مشارکت انجام شد و بهزیستی نیز سهم خود را پرداخته است بنا بر این این دو دستگاه خریداری می‌شود و به صورت تعاملی در اختیار بخش غیر دولتی قرار می‌گیرد تا این طرح‌ها اجرایی شود.

گزارش رسیده حاکی است مدیر کل طرح پیشرفت و آبادانی بنیاد مسکن همچنین از اعلام آمادگی این نهاد در حوزه اشتغال و توانمندسازی مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: در چهارچوب این طرح، آماده هر گونه همکاری در رفع محرومیت و ایجاد اشتغال پایدار هستیم.

شهرستان باخرز در دویست کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده و ۹ هزار نفر جمعیت دارد.

بنا به آمار بهزیستی باخرز، این شهرستان ۳۰ خانواده‌ی دو معلولی فاقد مسکن دارد که تحت پوشش بهزیستی بوده و در نوبت دریافت مسکن قرار دارند اما به جهت محرومیت مالی، موفق به این امر نشده‌اند.

کد خبر 37763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد