۱۴۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی برای کودک آزاری در رفسنجان

دررسانه های استان کرمان - خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان - رییس بهزیستی رفسنجان گفت:طی پارسال هزار و ۴۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی در خصوص کودک آزاری و همسر آزاری صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس بلندی، رییس بهزیستی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه آشنایی با دلایل و علل کودک آزاری تا حد زیادی می‌تواند به والدین در پیشگیری از این اتفاق کمک کند، گفت: هر گونه رفتاری که باعث آزار کودک در هر بعدی از وجود او اعم از روحی، عاطفی، جسمی و... شود را کودک آزاری تعریف می‌کنند و این رفتارها می‌تواند از جانب والدین، نزدیکان، معلمان و سایر افراد باشد.
او افزود: با این حال کودک آزاری معمولا به دلیل شرایط خانوادگی، فردی و اجتماعی به وجود می‌آید و با عوارض متعددی برای کودک و خانواده او همراه است. گاهی شدت فشار بر روی کودک و والدین به قدری زیاد می‌شود که مسائلی از جمله خودکشی و یا قتل اتفاق می‌افتد.
بلندی افزود: طی پارسال ۱۴۰۰ تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در خصوص کودک آزاری، اختلافات حاد خانوادگی، همسر آزاری، زنان آسیب دیده و ... صورت گرفته است.
او از تمامی خانواده‌ها و مردم تقاضا کرد: اگر با مورد کودک آزاری مواجه شدند حتما با کارشناسان بهزیستی و اورژانس اجتماعی مشورت کنند.
بلندی به راه‌های پیشگیری و لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج و استفاده از متخصصان روانشناس و مشاوره در حل اختلافات خانوادگی، کسب مهارت‌های زندگی و فرزند پروری پرداخت.
بلندی اظهار داشت: کودک آزاری، اعتیاد، همسر آزاری، زنان آسیب دیده و دختران فراری از جمله آسیب‌های مهم جامعه امروز است که نیاز به اطلاع رسانی دارد.

کد خبر 37757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد