۲۷ فرد رهاشده از دام اعتیاد مشغول به کار هستند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از تشکیل ۹۱ پرونده مددکاری برای معتادین در حال بهبودی در طرح مدیریت مورد خبر داد و گفت : این طرح از سال گذشته به منظور تسریع در بهبودی و بازتوانی معتادین و بازگشت آنها به جامعه در سطح استان شروع شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی اظهار داشت : بر اساس این طرح بهبود یافتگان بی بضاعت و نیازمند شناسایی و  پس از مصاحبه و ارزیابی اولیه فردی، خانوادگی و حمایت های اجتماعی، ارزیابی اشتغال، وضعیت سرپناه، حقوقی، قضایی، روانی و پزشکی،   بر حسب نوع نیاز کمک های مورد نیاز خود را توسط مددکاران دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی افزود : حرفه آموزی، آماده سازی شغلی، اشتغال، توانمند سازی، کمک به معیشت، خدمات اسکان و سرپناه، ارجاع جهت معاضدت قضایی و حقوقی، بهداشت و درمان از خدمات قابل ارائه در طرح مدیریت مورد می باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ۴  مددکار اجتماعی آموزش دیده اند، خاطرنشان کرد : بر این اساس معتادین بهبودیافته در بازه زمانی یک  تا شش ماه تحت حمایت های مددکاری اجتماعی و روانشناسی قرار می گیرند و ارتباط دائمی با معتاد یا فرد بهبود یافته و خانواده آنان با هدف توانمندسازی و جامعه پذیری قطع نمی شود.

این مسئول عنوان کرد : در سال گذشته ۴۰ نفر از بهبود یافتگان  مهارتهای مدیریت کسب و کار، آشنایی با قوانین کار و بازاریابی و مهارتهای زندگی را آموزش دیدند.

وی با اشاره به اینکه برای ۶۹  نفر از این افراد پرونده آماده سازی شغلی تشکیل شده و تعداد  ۱۲ نفر نیز جهت دریافت تسهیلات اشتغال زایی به بانک های عامل معرفی گردیده اند و  تعداد ۱۰ نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات هر کدام به مبلغ ۵۰ میلیون تومان جهت راه اندازی اشتغال شده اند،   افزود : برای ۲۷ نفر از بهبود یافتگان نیز در مشاغل مختلف ایجاد اشتغال شده است.

محمدی بیان کرد : برای ۳۳ نفر از معتادین بهبودیافته دفترچه بیمه سلامت صادر شده و ۱۷ نفر از افراد نیازمند و فاقد سرپناه به مرکزسرپناه شبانه معرفی شده اند و ۷  نفر نیز به علت اشتغال و حل مشکلات ارتباطی مددجو با خانواده توسط مددکاران  بازگشت به خانواده را داشته اند.

همچنین مشکلات قضایی ۸ نفر از مددجویان مشمول طرح مدیریت مورد با مراجعه به معاونت محترم  اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرتفع گردید.

وی  بازتوانی روانی و اجتماعی فرد بهبود یافته را مهم تر از مسیر درمان ارزیابی کرد و گفت : در برنامه مدیریت مورد تلاش می شود در کنار هر معتاد و با توجه به وضعیت خانوادگی، روانی، درمانی مددکارانی به عنوان تسهیلگر حضور داشته باشند و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و جامعه مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 37754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد