مددجویان بهزیستی استان کرمان تحت پوشش بیمه روستائیان و عشایر قرار می گیرند

دررسانه های استان کرمان -به خبرگزاری ایسنا/کرمان روند رفع مشکل فقدان پوشش بیمه ای برخی از مددجویان بهزیستی در جلسه مشترکی با حضور مدیرکل بهزیستی و مدیر بیمه روستاییان و عشایر استان کرمان مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.


"میرجعفری" مدیر بیمه روستاییان و عشایر استان کرمان در این نشست گفت: به دلایل متعدد سال های گذشته به بحث بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر بی توجهی شده که تمام تلاش ما در سال های اخیر معطوف به فرهنگ سازی درمورد این بیمه و مزایای آن خصوصا برای روستاییان، عشایر و کشاورزان بوده است
وی با بیان اینکه در این صندوق، دولت به عنوان کارفرما دو سوم حق بیمه سالیانه یعنی از مجموع ۱۵ درصد ۱۰ درصد آن را دولت  و پنج درصد آن را بیمه شده می پردازد، گفت: با مطالعات انجام شده و سهمیه ای که برای بهزیستی در نظر گرفته شده پنج درصد حق بیمه مددجویان تحت پوشش به صورت پلکانی دریافت خواهد شد، بدین صورت که مددجوی بیمه شده در سال اول یک درصد از پنج درصد، در سال دوم دو درصد و تا سال پنجم که هر پنج درصد که مبلغ اندکی است توسط بیمه شده پرداخت خواهد شد.
میرجعفری تصریح کرد: بازنشستگی در این بیمه پس از ۱۰ سال بازپرداخت حق بیمه بوده و همه افراد مشمول تا قبل از سن ۵۰ سالگی می توانند از این بیمه استفاده نمایند.
"عباس صادق زاده" مدیر کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت همکاری وهم افزایی همه دستگاه های اجرایی و مسئولین تاثیرگذار در رفع مشکلات و تنگناهای موجود برای افراد دارای محدویت و کم برخوردار جامعه گفت: با گستراندن چتر حمایتی سیستم بیمه ای برای همه اقشار جامعه گام موثر وماندگاری برای ارتقاء سطح رفاه و سلامت اجتماعی برداشته خواهد شد.
وی افزود: با توجه به خدمت دهی بهزیستی به جمع کثیری از افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و سایر اقشار آسیب پذیر با استفاده از امکان به وجود آمده ناشی از اجرای طرح فوق و حمایت ارزشمند دستگاه های نظارتی و قانون گذار از این بحث قادر خواهیم بود با کمترین بار مالی و مشارکت و همکاری مستقیم مددجویان زمینه توانمند سازی و رفع بخش عمده ای از مشکلات آنان را فراهم آوریم.
صادق زاده تصریح کرد: تمامی مددجویان بهزیستی با طرح جدید بیمه روستاییان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار می گیرند و می توانند از مزایای بازنشستگی آن استفاده نمایند که خود این موضوع می تواند بار بزرگی را از روی دوش دولت بردارد.
در ادامه این نشست روند به اجرا در آمدن طرح جدید بیمه روستاییان و عشایر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان مقرر شد مددجویان واجد شرایط استفاده از امکانات این بیمه شناسایی و مراحل ثبت نام و آغاز بیمه آنان به جریان افتد.

کد خبر 37744

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد