افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در استان کردستان 

برگزاری مراسم افتتاحیه برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم بصورت متمرکز در شهرهای استان کردستان 

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان ، این مراسم که در مهد کودک کمند واقع در شهرستان سنندج و با حضور مدیرکل، معاونین ، و دیگر مقامات استانی برگزار شد ناصر کریمیان  معاون امور  توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان به بیان عملکرد و گزارشی از اجرای برنامه در سال ۹۹ و همچنین چشم انداز اجرایی برنامه در سال ۱۴۰۰ پرداختند.
کریمیان اشاره نمودند که بر طبق برش کشوری و با توجه به پاندمی کرونا ۳۲۰۰۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال مشمول باید تحت پوشش طرح قرار می گرفتند که این تعداد در کردستان به ۶۴ هزار نفر یعنی دو برابر برش تعیین شده رسید.

وی همچنین افزوند با همکاری ادارات بهزیستی شهرستانها،  مراکز بهداشتی و موسسات مجری طرح در قالب این طرح از کم بینایی و نابینایی بیش از ۲۷۰۰ نفر از کودکان مشمول طرح پیشگیری شده است که ۶۶۹ نفر از این کودکان آمبلیوپ تشخیص داده شد و بمنظور انجام معاینات تخصصی تر و درمان بموقع به سطوح بالاتر ارجاع داده شد.

وی سن طلایی تشخیص و درمان تنبلی چشم را زیر ۵ سالگی عنوان کردند و از شهروندان استان درخواست نمودند بمنظور تضمین و اطمینان از سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله خویش به پایگاههای سنجش بینایی در شهرستانها مراجعه نمایند. پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ نیز بیش از ۶۰ هزار نفر از کودکان مشمول طرح مورد سنجش بینایی قرار گیرند.

کد خبر 37684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد