مشهد | راه‌اندازی مرکز حمایتی خانم‌های باردار معتاد در مشهد

بهزیستی و دادستانی مشهد، یک مرکز حمایتی مادر و کودک برای پوشش مادران و کودکان معتاد راه‌اندازی می‌کنند.

به گفته‌ی مدیر بهزیستی مشهد، این مرکز در حال حاضر به صورت آزمایشی از سوی دادستانی راه‌اندازی شده و ۵ مادر و کودک در آن تحت خدمات حمایتی می‌باشند.

مهدی نخعی گفت: با یکی از خیرین رایزنی کرده‌ایم که یک ساختمان مناسب با ظرفیت بیشتر به این مرکز اختصاص دهد و ۷۰ درصد هزینه‌ها را خود خیر تأمین کند.

وی افزود: البته شیوه‌نامه‌ی اجرایی اداره‌ی این مرکز توسط دادستانی و بهزیستی در حال تدوین است و چون پیشینه‌ی اجرایی در استان ندارد باید با پیشبرد شرایط، وضعیت سنجیده و بهینه شود.

وی با بیان اینکه در سطح کشور تنها یک مورد در تهران برای مدت کوتاهی دایر بوده گفت: مادران بارداری که دچار اعتیاد می‌باشند به صورت اختیاری یا اجباری به کمپ‌های ترک اعتیاد برده می‌شوند و بچه‌هایی که از این مادران متولد می‌شوند معمولا دچار اعتیاد هستند که نگهداری کودکان این مادران در خارج از کمپ و دور از مادر، با مشکلات زیادی روبرو است.

وی گفت: به همین خاطر با قاضی طباطبایی، معاون دادستان مشهد، گفتگوی بسیار خوبی داشتیم که دو دستگاه بتوانند با کمک هم، این مرکز را راه‌اندازی کنند.

نخعی گفت: در حال حاضر ۳۰ کودک معتاد که از مادران باردار معتاد به دنیا آمده‌اند در شیرخوارگاه مشهد نگهداری می‌شوند که خیال داریم آنها را در کنار مادران‌شان در این مرکز گرد آوریم.

وی گفت: مادران از کمپ و نوزادان از شیرخوارگاه به این مرکز آورده می‌شوند که بر اساس تفاهم اولیه، حراست و حفاظت از مرکز به عهده دادستانی و خدمات تخصصی به عهده بهزیستی خواهد بود.

مدیر بهزیستی مشهد تعامل دادستانی و بهزیستی مشهد در زمینه‌ی کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: با همکاری و همراهی بسیار نزدیکی که بین دو دستگاه وجود دارد امیدواریم بتوانیم بچه‌های متولد شده از مادران معتاد را در همان زمان تولد در این مرکز، با یک برنامه‌ی علمی و مدون، سم‌زدایی و درمان کنیم و همزمان با ترک مادران‌شان، آنها نیز از بلیه‌ی اعتیاد رهایی یابند.

وی خاطر نشان کرد: نشست و رایزنی با معاون دادستان ادامه دارد و پس از راه‌اندازی ساختمان جدید و جایگیری مادران و نوزادان در آنها، برنامه‌ی درمان و توانمندسازی بانوان نیز همزمان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 37673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد