بهزیستی استان با دارا بودن بدنه کارشناسی متخصص و مجرب آمادگی برگزاری دوره های آموزشی را برای کلیه دستگاه های اجرایی استان دارد

ایزدپور در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ی استان تعداد معلولین شناسایی شده در سطح استان را که از بهزیستی خدمات دریافت می نمایند را سیزده هزار و ۴۶ نفر اعلام کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان با سید حسین شاهچراغ مدیرکل فنی و حرفه ی استان دیدار کرد .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در ابتدا ضمن گرامی داشت ایام نیمه خرداد ماه و آرزوی توفیق خدمت در راه شهدا و امام شهدا هدف از این دیدار را ارتقاء تعامل و همکاری فی مابین دو اداره کل برشمردند و ابراز داشتند : همکاری دو اداره کل بحمدالله در بهترین سطح دونبال می شود و نیاز است با وجود وزارتخانه مشترک فی ما بین فنی و حرفه و بهزیستی استان این همکاری ها بیش از پیش دنبال شود .

ایزدپور در ادامه تعداد معلولین شناسایی شده در سطح استان را سیزده هزار و ۴۶ نفر به تفکیک بینایی یک هزار و ۶۴۸ نفر ، جسمی حرکتی چهار هزار و ۶۱۴ نفرز ، روان یک هزار و ۴۹۶ نفر ، ذهنی دو هزار و ۸۰۴ نفر ،  شنوایی یک هزار و ۸۵۷ نفر و صوت را ۶۲۴ نفر بیان که از اداره کل بهزیستی استان خدمات دریافت می نمایند .

ایشان افراد تحت حمایت در حوزه آسیب های اجتماعی را ۳۰۵ نفر ، توانمندسازی زنان و خانواده را دو هزار و ۵۳۷ خانوار ، شبه خانواده ۱۲۷ نفر و پرداخت مستمری به بیش از یک هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار را بخشی از خدمات این اداره کل در حوزه اجتماعی بیان و افزودند : معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی استان ۲۷ مرکز در حوزه اعتیاد را به تفکیک۱۰ مرکز سرپایی ، ۱۴ مرکز اقامتی ۲ مرکز کاهش آسیب و یک مرکز جامع و بازتوانی اعتیاد و ۲۸مرکز فعال مشاوره شامل ۱۶ مرکز مشاوره عمومی  و تخصصی ۳ مرکز سلامت روان و ۹ دفتر مشاوره تحت نظارت داشته و به کلیه آحاد جامعه و جامعه هدف استان ارائه خدمات می نماید .

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد : با توجه به مأموریت‌های متعدد سازمان و جمعیت مددجویان زیر پوشش سازمان و نظر به اینکه اعتبارات محدود سازمان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مددجویان باشد، جذب مشارکت ها و تامین نیازهای اساسی مددجویان بدون همراهی و کمک خیرین بسیار سخت و تا حدی ناممکن بوده است؛ بنابراین تصمیم بر آن شد تا پویشی در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ با مشارکت خیرین در تامین اقلام مورد نیاز مددجویان اجرا شد که بهزیستی استان توانست با اجرای این پویش و جذب زکات فطریه و کفاره مبلغ بیش از ۱۷ میلیارد ریال را در قالب مشارکت نقدی و غیر نقدی جلب و جذب نماید .

ایزدپور ضمن تقدیر از همراهی و همکاری مجموعه فنی و حرفه ی استان در راستای ارتقاء سطح خدمات به جامعه هدف بهزیستی استان ، آمادگی خود را در خصوص افزایش همکاری ها فی مابین دو اداره کل بیان و خواستار برگزاری دوره های آموزشی فراخور و مناسب جامعه هدف بهزیستی استان شده و اظهار داشتند : بهزیستی استان با دارا بودن بدنه کارشناسی متخصص و مجرب نیز می توانند خدمات آموزشی را در زمینه های توانمند سازی خانواده ، مشاوره ، فرزند پذیری و ... به کلیه دستگاه های اجرایی و یا در قالب آموزش در دوره های فنی و حرفه برگزار نماید .

در ابتدای این دیدار سید حسین شاهچراغ مدیرکل فنی و حرفه ی استان ضمن خوش آمدگویی به مدیرکل بهزیستی استان و گرامی داشت ایام خرداد ماه ابراز داشتند : اداره فنی و حرفه ی استان آمادگی لازم را در خصوص گسترش همکاری ها و ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی دارد .

ایشان در ادامه گزارشی از عملکرد فنی و حرفه استان و عناوین دوره های برگزار شده در مراکز فنی و حرفه استان را ارائه داشتند .

کد خبر 37671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد