همکاری خانه صنعت و معدن خراسان رضوی و بهزیستی استان برای اشتغال و رفاه مددجویان

خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و بهزیستی استان، در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی، کمک‌های معیشتی و اشتغال مددجویان، یک برنامه همکاری طراحی کردند.

به گفته‌ی مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، خطوط اصلی این برنامه، در نشست مشترک با مسؤول روابط عمومی خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ترسیم شد.

بنا به گزارش رسیده، در این نشست زمینه‌های همکاری دو نهاد به صورت جزئیاتی و مفصل بررسی شد و حیطه‌های دقیق فعالیت اعضای جامعه‌ی هدف دو سازمان، مورد کنکاش و وارسی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این جلسه گفت: اعضای خانه‌ی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، از سرآمدان توسعه استان هستند و در کنار فعالیت های اصلی خود، اقدامات اجتماعی قابل توجهی ارایه کرده اند و اقشار تحت پوشش بهزیستی، همواره از این خدمات انسان دوستانه بهره مند شده اند.

امیر روح‌پرور گفت: ما در گذشته هم همکاری‌های بسیار خوبی با بهزیستی داشته‌ایم که نتایج بسیار عالی در زمینه‌ی اشتغال مددجویان، تقویت بنیه‌ی مالی و رفع نیازهای ضروری و معیشتی آنان داشته است.

به گفته‌ی این مسؤول، انجمن صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از سی انجمن در گروه‌های مختلف این حوزه‌ها تشکل یافته و ۶ هزار عضو دارد.

روح‌پرور اظهار داشت: کمک به خوداشتغالی مددجویان، اشتغال سازمان یافته‌ی کارگاهی، اشتغال در مجموعه‌های بزرگ، کمک به توانمندسازی مددجویان، آموزش مهارت‌های حرفه‌ای، مشاوره‌ی اشتغال و راه‌اندازی کسب و کار، اجرای برنامه‌های فرهنگی، انجام کمک‌های معیشتی و امکانات تحصیلی و رفاهی و بالاخره، انتشار محتوای مورد نظر بهزیستی در کانال‌ها و مجراهای اطلاع رسانی خانه صنعت، معدن و تجارت استان، از جمله زمینه‌های همکاری دو نهاد است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در این نشست، ضمن استقبال از همکاری دو نهاد برای توانمندسازی مددجویان گفت: ما همیشه از همت و درایت کارآفرینان و فعالان عرصه‌های تولید و تجارت بهره‌مند بوده و مددجویان و مدیران بهزیستی، همواره از محبت‌های این بزرگان بهره‌مند شده‌اند.

مجید اسلامی تأکید کرد: اشتغال مددجویان بهزیستی، مزیت‌های زیادی برای کارفرمایان دارد و اگر اعضای شما از این امتیازات مطلع باشند بی‌تردید جمعیت بسیار زیادی از مددجویان ما در مجموعه‌های تولیدی تجاری شما بکارگیری می‌شوند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان، صنعت‌گران، معدن‌کاران و بازرگانان، از افتخارات توسعه‌ی استان هستند گفت: بهزیستی تنها متولی امور معلولین نیست و ده‌ها وظیفه و فعالیت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، پیشگیری، توانبخشی و مشارکت‌های مردمی دارد که اطلاع از آنها می‌تواند تأثیر زیادی در اعضای شما داشته باشد و تصمیمات آنها را در جهت افزایش ضریب سلامت اجتماعی، هدایت کند.

اسلامی گفت: بهزیستی، متولی سلامت اجتماعی است که عمدتا با برنامه‌های پیشگیری در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی رقم می‌خورد و در این میان، خیرین و نیکوکاران می‌توانند مسؤولیت اجتماعی خود را در این زمینه اجرایی کنند.

وی همچنین گفت: امیدواریم همکاری دو نهاد بتواند توانمندسازی مددجویان را تسهیل و تمایلات خیرخواهانه و انسان‌دوستانه‌ی اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت را نیز به سمت رفع نیازهای این عزیزان هدایت نماید.

کد خبر 37640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد