مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی  با فرماندار شهرستان فردوس  دیدار و گفتگو کرد

روز گذشته مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در سفر به شهرستان فردوس با مهندس حلاج مقدم فرماندار این شهرستان دیدار و در خصوص برنامه های بهزیستی و برخی مشکلات و چالش ها در شهرستان فردوس گفتگو کرد

به گزارش روابط عمومی  اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی،مدیرکل بهزیستی با حضور در دفتر فرماندار شهرستان فردوس ضمن دیدار و گفتگو با مهندس حلاج مقدم به تبیین وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی در راستای خدمات رسانی به گروه‌های هدف پرداخت.  

دکترعرب نژاد؛مدیرکل بهزیستی در این دیدار با تقدیر از نگاه ویژه و کارشناسی فرماندار به مسائل و مشکلات جامعه تحت پوشش بهزیستی شهرستان گزارشی از اهم اقدامات اداره کل بهزیستی را بیان کرد و با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۵۶۰ نفر معلول و ۲۱۱ زن سرپرست خانوار در سطح شهرستان وجود دارد، از تعداد ۱۰ مرکز شبانه روزی و روزانه توانبخشی ، ۳ مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست ، ۶ مرکز در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبر داد.

فرماندار فردوس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیتهای اداره کل بهزیستی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی گفت : بهزیستی یکی از نهاد های حمایتی و اجتماعی تاثیرگذار جامعه است و خدمت در آن بدون علاقه و نوع دوستی امکان پذیر نیست.

مهندس حلاج مقدم با بیان اینکه تنوع خدمت رسانی در مجموعه بهزیستی بسیار بالا بوده و اقشار آسیب پذیر جامعه از ابعاد اجتماعی را تحت پوشش قرار می‌دهد گفت : امروزه با توجه به سختی ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی و همچنین وجود مشکلات بیماری کرونا، حجم کار برای این مجموعه بسیار بالا بوده و این امر نیازمند یاری رساندن کلیه مسئولین استانی و شهرستان است .

وی اظهار نمود: شهرستان فردوس به واسطه نیک اندیشی و نوع دوستی خیرین، دومین شهر از لحاظ دارا بودن مراکز حمایتی تحت پوشش بهزیستی و سایر نهادها در سطح استان است که این نشان از بالا بودن وجهه فرهنگی و اجتماعی مردمان این دیار است.

حلاج مقدم افزود: در حوزه‌های اجتماعی مشکلات زیادی وجود دارد که ضروری است مراکز مشاوره‌ای با ریشه یابی علمی؛تخصصی برای رفع مشکلات و آسیب های جامعه هدف خویش تلاش کنند.

مقام عالی دولت در شهرستان ادامه داد : با توجه به شرایط اقتصادی و آسیب‌های ناشی بوجود آمده از بیماری کرونا و با توجه به اینکه تعدادی از مددجویان در مراکز حمایتی از شهرها و استان‌های دیگر در فردوس مستقر و تحت حمایت می باشند، لذا نیازمند توجه ویژه اداره کل بهزیستی می باشد.

فرماندار فردوس در پایان گفت: بحث تخصصی مناسب سازی ادارات در اولویت امور دستگاه های اجرایی قرار می‌گیرد تا خدمات رسانی مناسب و مطلوب به جامعه هدف صورت گیرد.

در پایان این دیدار از آقای قنبری به عنوان مدیرعامل فعال در حوزه مراکز تحت پوشش بهزیستی (نگهداری سالمندان) و خدمات مثبت ایشان به جامعه هدف در سِمت مدیرعامل موسسه سالمندان فجر امید باغستان تقدیر شد

کد خبر 37621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد