باید از ظرفیت NGO ها در حوزه کودکان کار و خیابانی استفاده شود

با حضور حسین زادگان استاندار مازندران، دکتر گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران و وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران و مسوولان استانی و شهرستانی جلسه کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان ، و خانواده استان با محوریت طرح حمایت های اجتماعی - روانی از کودکان کار و خیابان ( طرح دوستدار کودک ) در استانداری مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ حسین زادگان، استاندار مازندران با بیان اینکه برای داشتن جامعه ای سالم باید به کودکان توجه ویژه ای شود ، گفت : طرح دوستدار کودک یکی از طرح های خوب در حوزه کودکان است و همه دستگاه ها باید در اجرای این طرح کمک و آن را به عنوان تکلیف خود بدانند.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت انجمن های مردم نهاد استفاده شود، افزود: در سالهای گذشته تعداد و حوزه فعالیت های انجمن های مردم نهاد افزایش پیدا کرده است که می توان آن ها را به سمت سلامت اجتماعی و روانی به ویژه کودکان سوق داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه اولویت نخست شهرداری های مازندران باید مسائل اجتماعی – فرهنگی، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باشد ، ادامه داد: هیچ کودکی دوست ندارد در خیابان زندگی کند و بیشتر کودکان بخاطر مسائل اقتصادی در سطح استان کار می‌کنند بنابراین دستگاه‌های متولی براساس شرح وظیفه و دستورالعمل های قانونی  باید سازمان بهزیستی را در راستای ساماندهی کودکان کار وخیابانی حمایت کنند.

حسین زادگان تاکید کرد: شهرداری ها مکان و تجهیزات لازم را برای اجرای طرح دوستدار کودک ، ساماندهی کودکان کار و خیابانی در اختیار موسسات مجری طرح قراردهند.

در پایان نیز مسولان استانی و شهرستانی به بیان نقطه نظرات خود در حوزه کودکان کار و خیابانی پرداختند.

کد خبر 37611

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد