ملارد| برگزاری کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی در مراکز اقامتی میان مدت شهرستان

در راستای آگاهی بخشی و آموزش مهارتهای ابتدایی برای داشتن شرایط بهتر، کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی با موضوع چرا پاک نمی مانیم در مراکز اقامتی میان مدت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد ضمن تقدیر از تلاش های مراکز ترک اعتیاد در جهت آموزش بیماران گفت: مهمترین مسئله پس از سپری کردن دوران بهبودی در این نوع مراکز آموزش نحوه برخورد در اجتماع و تلاش در جهت حفظ شرایط، پس از ترخیص هست.  

داود خادم افزود: در طول یکسال اخیر تلاش کردیم تا با همت معاونت پیشگیری و معرفی افراد متخصص و آگاه به مراکز اقامتی گامی مثبت در جهت افزایش مهارتهای زندگی بیماران برداریم.

در پایان خادم ضمن تاکید بر درک بیش از پیش افرادی که دچار بیماری اعتیاد شده اند گفت: وظایف سازمان بهزیستی و کارشناسان امر به ترک و بهبود این افراد ختم نمیشود و کارشناسان  با توجه به آموزش هایی که فرا گرفته اند باید شرایط را به گونه ای فراهم آورند تا این افراد بتوانند در طی دوران بهبودی علاوه بر رفع مشکلات جسمانی در راستای بهبود شرایط روانی خود نیز گام برداشته تا پس از ترخیص بتوانند با ذهنی آگاه تر و جسمی توانمندتر از پیش به آغوش خانواده و در نهایت اجتماع بازگردند.

مسئول پیشگیری نیز با بیان اینکه در حال حاضر ۸ مرکز نگهداری در جهت بهبود افراد مبتلا به اعتیاد در حال فعالیت هستند گفت: در کنار این مراکز، مرکز نگهداری از معتادین متجاهر اخوان نیز با ظرفیت نگهداری بیش از ۱۳۰۰ بیمار مشغول ارائه خدمت به جامعه هدف میباشد که علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی با هدف بالا بردن اعتماد بنفس و کشف توانمندی های افراد تلاش کرده ایم تا با همکاری با سازمان فنی حرفه ای و برگزاری کلاسهای آموزشی در جهت آموزش این افراد گام برداشته و شرایط ایجاد اشتغال پس از ترخیص را فراهم آوریم.

کد خبر 37603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد