پاکدشت| یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافتی بهبودیافتگان اعتیاد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: تسهیلات اشتغال زایی در سال گذشته به پنج نفر از بهبودیافتگان از اعتیاد پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر با بیان اینکه سیزده مرکز بهبودی اقامتی میان مدت وابستگی به مواد مخدر در شهرستان پاکدشت وجود دارد، ادامه داد: در حوزه پیشگیری با تشکیل دو هزار و ۸۸۵ پرونده و  پرداخت ۳۸ مورد یارانه مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، همچنین در مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی نیز یکهزار و سیصد نفر از بیش از چهار هزار جلسه خدمات مشاوره دریافت کرده اند.

وی افزود: باتوجه به شرایط جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری آموزش ها به صورت مجازی، حدود یکهزار و هشتصد نفر در قالب دوره های آموزش آنلاین زندگی خانواده و یکهزار و دویست نفر نیز در دوره آموزش پیش از ازدواج از خدمات دفتر مشاوره حوزه پیشگیری بهره مند شده اند.

برزگر بیکاری را یکی از دلایل اعتیاد عنوان کرد و افزود: بیکاری و اعتیاد دو عامل تقویت کننده یکدیگر بوده و رابطه ای دو طرفه با یکدیگر دارند. هم بیکاری می تواند به اعتیاد بینجامد و هم اعتیاد می تواند منجر به بیکار شدت فرد بشود.

وی تصریح کرد: در راستای کمک به اشتغال معتادان بهبود یافته، در سال گذشته مبلغ یکهزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و کارفرمایی به پنج نفر پرداخت شده است.

برزگر اضافه کرد: در سال گذشته یکصد و ۹۰ میلیون ریال یاری برگ در بین ۳۸ نفر از معتادان بی بضاعت که قصد درمان داشتند، توزیع شده است.

کد خبر 37602

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد